راهنمایی خرید تایل معدنی

راهنمایی خرید تایل معدنی

راهنمایی خرید تایل معدنی

انتخاب کاشی می تواند یک چشم انداز ترسناک باشد. علاوه بر پیدا کردن رنگ و سبکی که دوست دارید، تعدادی مواد و اشکال وجود دارد که به تکنیک‌های مختلف تناسب نیاز دارند و برای اهداف خاصی مناسب هستند. صرف ساعت‌ها یا روزها برای مرور مجموعه‌های کاشی به صورت آنلاین آسان است، فقط به یافتن کاشی‌های مورد نیاز برای ملک خود نزدیک‌تر نمی‌شوید. این مقاله راهنمای خریداران کاشی‌ها را ارائه می‌دهد تا پیدا کردن کاشی‌های کامل خود را آسان‌تر کند و مطمئن شود که انتخاب شما برای ملک شما مناسب است پس در این مقاله از کناف تاپ با ما همراه باشید، همچنین در نظر داشته باشید برای خرید تایل گچی از کناف تاپ میتوانید با ما تماس بگیرید و یا از فروشگاه سایت دیدن فرمایید.

 

مواد کاشی

کاشی‌های سرامیکی

کاشی‌های سرامیکی عمدتاً با استفاده از خاک رس و ماسه تولید می‌شوند که به صورت پودر بسیار ریز آسیاب شده و با آب مخلوط می‌شود. این مخلوط قبل از خشک شدن، رنگ آمیزی و لعاب در فشار بالا فشرده می شود و سپس در حدود 1000 درجه سانتیگراد پخته می شود. تکنیک‌های اساسی مورد استفاده برای ایجاد کاشی‌های سرامیکی هزاران سال است که وجود داشته‌اند و آن‌ها را به یک انتخاب قابل اعتماد و سنتی تبدیل می‌کنند که برای طیف وسیعی از اهداف مناسب است.

 

کاشی های چینی

کاشی های چینی به روشی مشابه کاشی های سرامیکی، با خاک رس و ماسه ساخته می شوند، اما با استفاده از خاک رس بسیار متراکم تر، معروف به کائولن. فلدسپات، یک ماده معدنی سنگ‌ساز در مخلوط موجود است و کاشی‌ها در دمای بسیار داغ‌تری نسبت به سرامیک (تا 1400 درجه سانتی‌گراد) پخته می‌شوند و در نتیجه کاشی سخت‌تر و سخت‌تر ایجاد می‌شود. کاشی های چینی لعابدار به همین ترتیب ایجاد می شوند، اما قبل از پختن با یک لایه شیشه مایع پوشانده می شوند. این فرآیند منجر به کاشی‌هایی می‌شود که به عنوان کاشی‌های «نیمه شیشه‌ای» نیز شناخته می‌شوند، که دارای سطحی سخت و درخشان هستند. در مقابل، کاشی‌های چینی «کاملاً شیشه‌ای» یا با بدنه کامل با استفاده از یک لایه چینی ایجاد می‌شوند. کاشی های شیشه ای دارای نرخ جذب آب بسیار پایین (کمتر از 0.5٪) هستند که آنها را برای حمام ایده آل می کند.

 

کاشی تخته سنگ

تخته سنگ یک سنگ دگرگونی است که به راحتی می توان آن را به صفحات تقسیم کرد. تخته سنگ بسیار بادوام است، اگر به خصوص قوی نباشد. مانند سنگ آهک، روش طبیعی تشکیل تخته سنگ به این معنی است که دارای بافت ها و رنگ های مختلف است. پوشش کاشی های تخته سنگی بسیار متفاوت است، از سطوح صاف گرفته تا ظاهر خشن تر و روستایی. اگر انواع طبیعی‌تری از کاشی‌های تخته سنگی را انتخاب می‌کنید، باید برای درجاتی از انحراف در اندازه و ضخامت کاشی‌ها آماده باشید، که در حین نصب نیاز به بسترسازی مناسب دارد تا ظاهر یکنواخت‌تری به آنها بدهد. اگر می‌خواهید ظاهری صاف‌تر و یکدست‌تر داشته باشید، کاشی‌های تخته سنگی «تریک‌شده» زیادی وجود دارد، اگرچه ممکن است همچنان در برابر خراشیدن آسیب‌پذیر باشند.

 

کاشی های گرانیتی

کاشی های گرانیتی با استفاده از یک سنگ آذرین مخصوصا سخت ساخته می شوند که پس از سرد شدن و سخت شدن ماگما به آرامی تشکیل می شود. سنگ حاصل به طور قابل توجهی سخت است و کاشی های گرانیتی را به قوی ترین نوع که به طور گسترده از خرده فروشان در دسترس است تبدیل می کند. کاشی های گرانیتی صیقلی، علاوه بر دوام بسیار بالایی که دارند، می توانند بسیار زیبا باشند و با کریستال هایی که به طور طبیعی در داخل آن شکل گرفته اند تزئین شده باشند.

 

کاشی های سنگ آهک

سنگ آهک یک سنگ رسوبی طبیعی است که به تدریج توسط لایه هایی از مواد آلی تشکیل می شود و در نتیجه ماده ای با ترکیب منحصر به فرد ایجاد می شود. کاشی های ساخته شده از سنگ آهک هر کدام نشانه ها و رنگ های جداگانه ای را نشان می دهند، به این معنی که کاشی های شما واقعا منحصر به فرد خواهند بود. به عنوان یک سنگ طبیعی، سنگ آهک به سختی سنگ های ساخته شده نیست، تا حدودی در برابر خرد شدن آسیب پذیر است و می تواند دارای برخی عیوب سطحی باشد. اگر سطحی کاملا صاف می خواهید، سنگ آهک ممکن است بهترین انتخاب نباشد، اما این کاشی ها فردیت را ارائه می دهند و برای خواص سنتی یا روستایی بسیار عالی هستند.

کاشی‌های ماسه‌سنگ

ماسه‌سنگ، همانطور که از نامش پیداست، یک سنگ رسوبی است که از رسوبات ماسه‌ای تشکیل می‌شود که در طول زمان فشرده می‌شوند و در نهایت منجر به ایجاد یک سنگ بسیار سخت می‌شود. ماسه سنگ به راحتی با سطح درشت آن شناسایی می شود و کاملا متخلخل است. این ظاهر طبیعی، کاشی‌های ماسه‌سنگ را به انتخابی بسیار محبوب برای سطوح خارجی و همچنین برای حمام‌ها و آشپزخانه‌هایی تبدیل می‌کند که برای القای حس ساحلی در نظر گرفته شده‌اند. اگر در داخل خانه استفاده می شود، برای مثال در حمام، بسیار مهم است که سطح کاشی های ماسه سنگی را آب بندی کنید، زیرا معمولاً ضد آب نیستند.

 

کاشی های سفالی

سفالین یکی از قدیمی ترین مصالح کاشی است که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد و از قالب گیری خاک رس طبیعی و سپس پختن در کوره به وجود می آید. نتیجه یک کاشی است که سفت و سخت و بی زمان است. کاشی‌های سفالی را می‌توان با دست قالب‌گیری کرد و حس سنتی‌تر و روستایی‌تری به شما می‌دهد یا به صورت یکنواخت با قالب‌گیری ماشینی ایجاد می‌شود. کاشی های سفالی تراکوتا اجتناب ناپذیر لبه ها و تغییرات جزئی شکل را تحمل می کنند، اما اینها نشانه های یک سطح سفالی سنتی هستند. مانند سنگ آهک، این کاشی ها متخلخل هستند و اگر قرار باشد در معرض رطوبت زیادی قرار بگیرند، نیاز به آب بندی دارند.

 

کاشی تراورتن

تراورتن نوعی سنگ طبیعی است که در مناطقی با چشمه های غنی از مواد معدنی تشکیل می شود. تراورتن در نتیجه فرآیند منحصر به فرد خود، ساختار لانه زنبوری دارد که به این معنی است که کاشی های آن دارای عیوب قابل توجه و حفره های کوچک هستند. دو نوع اصلی کاشی‌کاری تراورتن وجود دارد: کاشی‌های پرشده که دارای این عیوب سطحی هستند که با رزینی مطابق با رنگ سنگ پر شده است، یا کاشی‌های پر نشده که در هنگام نصب با دوغاب پر می‌شوند. کاشی‌های پر شده صاف‌تر هستند، اما احتمالاً با استفاده طولانی‌مدت، این عیوب را به پایان خواهند رساند. این به راحتی با دوغاب یا رزین همرنگ برطرف می شود و هیچ مشکل مهمی ایجاد نمی کند.

 

کاشی‌های مات

کاشی‌هایی با روکش مات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نور را منعکس نمی‌کنند، و برای استفاده در اتاق‌های روشن که نمی‌خواهید نور از کاشی‌های شما تابیده شود و در اطراف فضا خیره شود، ایده‌آل است. این به ویژه در آشپزخانه ها و حمام های سنتی و روستایی مناسب است.

 

کاشی‌های پایانی ساتن

کاشی‌های ساتن سطح میانی بین کاشی‌های صیقلی و مات را اشغال می‌کنند و دارای درخشندگی کمی هستند که فقط مقدار مشخصی نور را منعکس می‌کند. روکش ساتن زمانی ایده آل است که می خواهید سطحی روشن و صاف داشته باشید اما نور زیادی را در اطراف اتاق خود منعکس نکنید.

 

کاشی‌های پرداخت صیقلی

معمولاً کاشی‌های چینی یا سنگ طبیعی، کاشی‌های پرداخت صیقلی با یک چرخ ساینده به صورت مکانیکی صیقل داده می‌شوند تا سطحی بسیار بازتابنده ایجاد کنند. این کاشی ها در حمام ها و آشپزخانه های مدرن بسیار محبوب هستند و سطوح درخشانی را ارائه می دهند که تمیز کردن آنها بسیار آسان است. کاشی‌های نیمه صیقل‌شده فرآیند صاف‌کاری مشابهی را انجام می‌دهند، اما نه به‌طور کامل، و حدود نیمی از کاشی را با سطح بافتی باقی می‌گذارند. کاشی های صیقلی را نباید با کاشی های روکش شده اشتباه گرفت، کاشی هایی که سطوح صافی نیز دارند اما عمداً کهنه می شوند.

 

کاشی‌های پرشده

کاشی‌های پرشده، کاشی‌های سنگی طبیعی هستند که به منظور ایمن‌تر شدن و ایجاد ظاهر فرسوده قطعات قدیمی‌تر، صاف شده‌اند. به دلیل فرآیندی که برای ایجاد آن‌ها انجام می‌شود، کاشی‌های غلت‌خورده نامیده می‌شوند که در آن کاشی‌ها در یک بشکه با آب، ماسه و سنگ‌های کوچک قرار می‌گیرند و سپس به منظور شبیه‌سازی فرسایش طبیعی می‌چرخند.

 

کاشی های Encaustic

کاشی های Encaustic به نظر می رسد که نقش آنها در سطح کاشی منبت کاری شده است. در حالی که این پایان هنری قبلاً با دست انجام می‌شد، و قبل از پختن کاشی، یک الگو را روی سطح نقاشی می‌کردند، اکنون می‌توان همان اثر را با یک پرس مکانیکی به دست آورد و الگویی ایجاد کرد که سپس در حین پخت به هم متصل می‌شود. در صورت مراقبت مناسب، کاشی های انکوستیک باید الگوهای خود را برای سالیان طولانی حفظ کنند.

 

کاشی های شیشه ای مات

کاشی های شیشه ای مات به روشی مشابه کاشی های شیشه ای معمولی ایجاد می شوند، اما سپس با اسید یا سند بلاست حکاکی می شوند تا ظاهر مه آلود مشخصی به آنها بدهد.

کاشی‌های عتیقه

پس از سال‌ها استفاده مکرر، کاشی‌های سنگ طبیعی در معرض ساییدگی و پارگی اجتناب‌ناپذیر قرار می‌گیرند، خواه این خود را به صورت خراش، تراشه یا سایر عیوب نشان دهد. در محیط مناسب، این در واقع می تواند زیبایی کاشی ها را افزایش دهد و حسی کهنه تر و روستایی به آنها بدهد. کاشی‌هایی با روکش آنتیک تحت فرآیندی قرار می‌گیرند که با کاشی‌های جدیدتر این ظاهر را ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند بدون نیاز به خرید دست دوم احساسی را که می‌خواهید ایجاد کنید.

 

کاشی های برس خورده

محبوب ترین کاشی های برس خورده تخته سنگ است که اغلب می تواند تعدادی لبه های تیز داشته باشد. فرآیند مسواک زدن برای نرم کردن این لبه‌ها در نظر گرفته شده است، و در نتیجه کاشی ظاهری اصلی خود را حفظ می‌کند، اما اکنون برای لمس یا راه رفتن ایمن‌تر و راحت‌تر است.

 

کاشی‌های لعاب‌دار ترق

لعاب ترقه‌ای به کاشی‌ها با ترک خوردن لعاب در طول فرآیند تولید، اثری عمداً کهنه یا فرسوده می‌دهد. به طور سنتی، این امر با گرم کردن کاشی ها در حین پخت و سپس قرار دادن فوراً در معرض سرمای شدید به منظور ایجاد شوک حرارتی، جمع شدن لعاب و ترک خوردن آن به دست می آمد. فرآیند مدرن ساده تر است. لعاب‌های خاصی ایجاد می‌شوند که در حین خشک شدن کاشی‌ها منقبض می‌شوند، لعاب را ترک می‌کنند و کاشی‌ای تولید می‌کنند که برای مناطقی که سطح کاملاً صاف و جدید نمی‌خواهید ایده‌آل است.

 

کاشی های رنگین کمانی

کاشی های رنگین کمانی کاشی های تک رنگی هستند که از نظر بصری چشمگیر هستند که اگر از زوایای مختلف به آنها نگاه شود یا به طور متفاوتی نوردهی شوند، ظاهر سایه ها و رنگ های دیگر را دارند. این کاشی ها به شما این امکان را می دهند که یک طرح رنگی یکنواخت ایجاد کنید که از نظر بصری نیز منحصر به فرد است و توجه را جلب می کند و هر بار که آن را می بینید ظاهر متفاوتی دارد.

 

کاشی های اسپلیت فیس

کاشی های اسپلیت فیس کاشی های بزرگی هستند (معمولاً تخته سنگ) که از چسباندن قطعات کوچکتر سنگ در طول فرآیند تولید به هم تشکیل می شوند و به شما امکان می دهند سطوح بزرگ را بدون نیاز به دوغاب کاشی کنید. مزیت کاشی های صورت تقسیم شده، عدم وجود دوغاب، نیز منفی آنهاست. آنها باید فقط در مناطق خشک استفاده شوند، زیرا آنها محافظت قابل توجهی در برابر آب ندارند.

 

چاپ کاشی جوهرافشان

چاپ جوهر افشان یک تکنیک مدرن برای افزودن الگوها و طرح های دیگر به کاشی است، تقریباً به همان روشی که چاپگر رایانه خانگی تصاویر را روی کاغذ قرار می دهد. دقت و طیف رنگی چاپ جوهر افشان به این معنی است که کاشی ها را می توان با سرعتی بسیار بیشتر از قبل به طور پیچیده تزئین کرد. چاپ جوهر افشان همچنین امکان تنوع خودکار را فراهم می کند، مانند تولید تعداد معینی کاشی با طرح های کمی متفاوت، یا افزودن تنوع به الگوهای مشابه مانند رگه های سنگ طبیعی روی کاشی ها.

 

کاشی های دوقلو

نوعی کاشی چینی با طرح هایی که با استفاده از تکنیک خاصی به آن اضافه شده اند. در جایی که کاشی‌های چینی معمولی در طول ساخت یک رنگ واحد داده می‌شوند، کاشی‌های دوشارژ قبل از فشار دادن دو رنگ مختلف به کاشی اضافه می‌شوند. به لطف روش های ساخت مدرن، این امر به گونه ای محقق می شود که طرح ها دقیقاً در یک لایه ضخیم به کاشی اضافه شوند. برخلاف کاشی‌های رنگی سنتی، کاشی‌های دوشاخه به‌ویژه قوی و بادوام هستند و برای افزودن شخصیت به کف‌های پرکاربرد مانند هتل‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر فضاهای عمومی ایده‌آل هستند.

 

کاشی های لیستلو

این کاشی های کوچکتر برای تقویت جلوه کاشی های دیگر طراحی شده اند، یا با ایجاد یک حاشیه در اطراف یک منطقه کاشی کاری شده یا با جدا کردن دو مجموعه مجزا از کاشی ها. کاشی‌های لیستلو را می‌توان برای دستیابی به حالت‌های مختلف، افزودن رنگ به یک ناحیه سفید یا سیاه ساده و یا معرفی الگویی برای تنوع بصری استفاده کرد.

 

کاشی های روستایی

کاشی های روستایی به گونه ای برش داده می شوند که از تکه ای به قطعه دیگر سازگار نیستند و در نتیجه کاشی هایی سنتی و خانگی به نظر می رسند. این کاشی‌ها برای پروژه‌های بازسازی، مانند خانه‌های مزرعه و کلبه‌های قدیمی، یا برای ساختمان‌های جدید که به دنبال ایجاد حسی بی‌انتها هستید، عالی هستند.

 

کاشی های لبه اریب دار

کاشی های لبه دار دارای سطح شیبدار هستند که به لبه های نازک تبدیل می شوند. این کار به کاشی کاراکتر بیشتری می بخشد و منعکس کننده نور در جهات بیشتر است که برای روشن کردن مناطق تاریک یا تاریک ایده آل است.

 

کاشی‌های لبه گرد

کاشی‌های لبه گرد، که به کاشی‌های پوزه‌ای نیز معروف هستند، در دو نوع تک لبه و دو لبه، با یک لبه یا دو لبه به ترتیب در دسترس هستند. این کاشی‌ها معمولاً با استفاده از سنگ طبیعی یا مواد سرامیک تولید می‌شوند و لبه‌های گرد آن‌ها آنها را برای نصب در پروژه‌های ساختمانی، مانند طاقچه‌ها یا پله‌ها، بدون نیاز به گرد کردن دستی کاشی‌ها یا خرید تزئینات کاشی اضافی، ایده‌آل می‌کند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


دو − 2 =