معرفی انواع و کاربرد تایل معدنی

معرفی انواع و کاربرد تایل معدنی

تایل معدنی به نوعی عایق صدا و حرارت محسوب میشود، تایل ها مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارند و همینطور در لیست محصولات بهداشتی قرار می گیرند و مدل های متنوعی دارند. انواع تایل معدنی و کاربرد آنها را توضیح می دهیم.

تایل معدنی چیست

تایل معدنی

تایل معدنی محصولی است که از مواد معدنی پشم سنگ، خاک رس، و نشاسته ذرت تهیه میشود. این محصول هیچ مواد شیمیایی مضری ندارد و شرایط بازیافت آن فراهم شده است. تایل الیاف معدنی معمولاً مقاومت بالایی در برابر حریق داشته و خاصیت آکوستیک دارد، یعنی عایق صدا محسوب می شود. تایل معدنی نوعی عایق حرارتی بوده و وزن بسیار کمی دارد. مدل های متنوعی از این تایل ها در ابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر عرضه شده و معمولاً به رنگ سفید هستند. شرایط تغییر ابعاد و رنگ برای این محصولات نیز فراهم شده است. تایل الیاف معدنی با ضخامت ۱۵ میلیمتر، بیشترین طرفدار را دارند.

این تایل ها نوعی سیستم پوشش سقفی محسوب می شوند که در اروپا یکی از پرفروش ترین مصالح ساختمانی هستند. این محصول دسته بندی متفاوتی از نظر طرح، نوع نصب و مدل لبه  دارد. تایل ها سبک عایق دارند. ضخامت و ابعاد تایل ها نیز متفاوت است. تغییر رنگ تایل ها به معنی یک هشدار مهم در بخش تاسیساتی ساختمان است و باید به آن توجه شود.

حال می خواهیم انواع تایل های معدنی و کاربرد آن را توضیح دهیم.

تایل معدنی تمیز کننده محیط

تایل مخصوص محیط تمیز، در واقع به تایلی گفته می شود که امکان تکثیر میکروب ها و باکتری های موجود در فضا را خواهد داشت. این تایل ها در واقع محصولاتی هستند که سبب می شود میکروب و باکتری های موجود در هوا به سطح آن بچسبند. این مدل از تایل الیاف معدنی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همینطور کارخانه‌های داروسازی استفاده میشود. معمولا ضخامت آنها ۱۵ میلیمتر بوده و برای رطوبت نسبی ۹۵ درصدی مناسب هستند.

تایل معدنی هایژن

تایلهای هایژن برای محیط‌های بیمارستانی و همینطور آزمایشگاهها استفاده می شوند و از انتشار قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کنند. این تایل‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که جلوی واکنش‌پذیری باکتریها را میگیرند.

تایل معدنی آکوستیک

مواد اولیه تشکیل دهنده این تایل ها پشم سنگ و پرلیت است. در داخل این تایل ها حفره های هوا وجود دارد که سبب جذب صوت بالا می شود. این تایل ها سبب میشوند تا از ارتعاش صدا جلوگیری شود و همینطور انعکاس صوت صورت نگیرد. تایل های معدنی آکوستیک جذب بالایی برای ارتعاشات مزاحم دارند. این مدل از تایل ها برای سالنهای کنفرانس، آمفی تئاتر ها و همینطور فضاهای اداری استفاده می شوند.

در واقع این سبک از تایل معدنی نوعی عایق صوتی محسوب می شود و مانع از ورود صداهای مزاحم به فضاهای مجاور خواهد شد.

معرفی کامل تایلند معدنی صداگیر

تایل الیاف معدنی صداگیر، یکی از پرفروشترین محصولاتی است که در چند سال اخیر عرضه شده است. قصد داریم در مورد این محصول کمی بیشتر صحبت کنیم. مهمترین وظیفه تایل معدنی صداگیر جلوگیری از صداهای مزاحم است. این تایل ها معمولا ضخامت ۱۲ الی 15 میلی متری دارند. ابعاد تایل ها 60 در ۶0 طراحی شده است. طراحی ظاهری تایل معدنی صداگیر به صورت گچ سنگ و یا پارچه است برای تولید این محصول از الیاف معدنی استفاده شده نام دیگری که برای آن در نظر گرفته شده تایل مینرال است.

انواع تایل معدنی صداگیر

تایل معدنی صداگیر که از آن به عنوان سقف کاذب نیز یاد میشود، در مدل های متحرک، بسته و دکوراتیو دسته‌بندی شده‌اند. برخی از این تایل ها دارای شیار و سطوح خاصی بوده و برخی دارای خطوط مربعی هستند. مواد به کار برده شده برای این تایل ها، الیاف معدنی مواد گچی و گاه پنل های آلومینیومی است.

انواع تایل معدنی

تایل معدنی نمایان و پنهان

منظور از تایل الیاف معدنی نمایان این است که تایل به شکل آشکار و سمت بالای سقف نصب می شود. در صورتی که تایل از سمت پایین نصب شود به آن تایل معدنی پنهان گفته می‌شود.

انواع تایل معدنی صداگیر از نظر نوع نصب

سه دسته کلی می‌توان برای تایل معدنی صداگیر از نظر نوع نصب در نظر داشت. دسته اول به این صورت است که قابلیت نصب روی سقف را دارند. دسته دوم از تایل ها معمولاً به واسطه شبکه‌های مخصوص در ارتفاع مناسب از سقف آویزان خواهند شد. سومین نوع تایل به صورت دیواری بوده و روی دیوار نصب می شود. برای نصب تایل معدنی صداگیر نیاز به پروفیل های مشبک، تایل های آلومینیومی و همینطور تایل های نامنظم یا منظم است. پنل های مهتابی و همینطور پنل کناف بسته به شرایط محیط در نظر گرفته می شود.

علت محبوبیت تایل معدنی صداگیر

این تایل ها مقاومت بالایی دارند و در برابر آتش و حرارت تحمل زیادی از خود نشان می دهند. نصب آنها به صورتی است که دسترسی به فضای تاسیساتی را به آسانی فراهم می سازند. نگهداری از تایل معدنی صداگیر و تعمیر آن به سادگی صورت می گیرد. معمولاً تعویض تایل صداگیر هزینه زیادی به همراه نخواهد داشت. این تایل ها به شکلی طراحی شده اند که در مصرف برق صرفه جویی می کنند چون امکان بازتاب نور برای آنها وجود دارد.

یکی از مزایای تایل صداگیر این است که قابلیت انطباق پذیری آن با دیوارهای ساختمان فراهم شده است. این محصول همه امواج صوتی را به خود جذب می کنند و از گسترش آن به فضای ساختمان جلوگیری خواهد کرد.  این تایل ها نیاز به ابزار زیادی نخواهید داشت و در کمترین زمان نصب می شوند. تایل ها نیازی به رنگ آمیزی ندارند و هزینه آنها بسیار کم است.

تایل معدنی طرح دار

تایل های طرح دار معمولا برای سقف های کاذب مشبک استفاده می شوند و به طور کلی ۴ طرح متفاوت برای آنها عرضه شده است. معمولا این نوع تایل ها دارای پوشش آلومینیومی در بخش پشت خود هستند این تایل ها برای مناطق مرطوب شمالی و جنوبی کشور که وضعیت دما و رطوبت زیاد است. بهترین گزینه محسوب می‌شود چون احتمال ریزش آب از تعریق در پشت تایل فراهم شده است. طرح های به کار برده شده معمولاً به صورت حصیری، لوزی و الماسی است. طرح یاقوت جدیدترین مدل از این تایل ها محسوب می شود.

جذابیت تایل معدنی

خرید تایل معدنی ارزان قیمت

اگر فکر می کنید مدل های جدید تایل معدنی برای شما گران است، می‌توانید تایل الیاف گچی ساده را انتخاب کنید. این تایل ها بدون سوراخ هستند یعنی خاصیت جذب صوت ندارند. چنین تایل هایی در مدل های رنگ شده یا روکش دار عرضه می‌شوند. یکی از پرفروش ترین مدل ها، تایل های با روکش های پی وی سی آنتی استاتیک هستند، که به رنگ سفید طراحی شده‌اند. امکان تمیز کاری این تایل ها بسیار زیاد است.

تایل های رنگ شده معمولا با رنگ آکریلیک اسید و آنتی استاتیک پوشانده می‌شوند و خاصیت ضد باکتری دارند. این مدل از تایل ها سبب می‌شوند تا از رشد میکروارگانیسم های موجود در فضا جلوگیری شود. و نسبت به سقف های کاذب شبکه ای ارزان تر است. اگر نیاز به تایل های معدنی با قیمت ارزان و مناسب دارید می توانید با تیم ما ارتباط بگیرید تا توضیحات اولیه در اختیار شما قرار بگیرد. بسیاری از تایل ها کیفیت متنوعی دارند و این موضوع روی قیمت آنها نیز تاثیر می گذارد. تایل های معدنی ساده معمولاً ارزان قیمت هستند و خرید آنها مقرون به صرفه محسوب می شود. در خرید خود همه شرایط را در نظر بگیرید و سعی کنید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


+ نُه = 13