کناف کاری منزل خود را به چه کسی بسپاریم؟

کناف کاری منزل خود را به چه کسی بسپاریم؟

کناف کاری منزل خود را به چه کسی بسپاریم؟

امروزه طراحی داخلی خانه ها، شرکت ها و در حالت کلی ساختمان ها جزو امور مورد توجه مردم است. با پیشرفت صنعت طراحی داخلی، روش های متنوعی برای این امر، پیش روی مشتریان است.

کناف و کناف کاری یکی از بهترین و مورد توجه ترین گزینه ها در همه جای دنیا، برای طراحی داخلی و زیباسازی ساختمان ها است. کناف نوعی پنل گچی است که با اتصال به سقف، ایجاد سقف کاذب می کند.

در ادامه به نکاتی که مشتریان در هنگام انتخاب خدمات کناف کاری منزل باید به آن توجه کنند، خواهیم پرداخت.

کناف مقاوم در برابر آتش
کناف به چه چیزی گفته می شود؟

کناف به سازه های یکپارچه از جنس گالوانیزه گفته می شود که آنها را با روکشی از گچ، سیمان و یا حتی پلاستیک می پوشانند. سپس از این سازه ها به عنوان سقف یا دیوار کاذب استفاده می کنند.

از کناف ها در طراحی داخلی، برای بهبود ظاهری فضای داخلی ساختمان ها اعم از تجاری، مسکونی و غیره استفاده می کنند. کناف کاری منزل یکی از مهم ترین موارد استفاده کناف در صنعت طراحی داخلی است.

نام کناف برگرفته از نام یک شرکت آلمانی (knauf) است که تولیدکننده همین محصول می باشد.

 

انواع کناف برای استفاده در کناف کاری منزل

همانطور که گفته شد، کناف ها سازه هایی با روکش گچ یا سیمان هستند؛ این سازه ها بر اساس مقاومتی که در برابر عوامل مختلف می توانند داشته باشند، به سه دسته تقسیم می شوند.

در کناف کاری منزل با توجه به وجود عوامل مختلف و یا احتمال بروز آنها، باید از کناف مناسب استفاده کرد. در ادامه انواع کناف مورد استفاده در کناف کاری منزل را بررسی می کنیم.

کناف معمولی: این سازه ها شامل صفحات گچی هستند که با روکشی از جنس کاغذ یا مقوا پوشانده شده اند. با توجه به ساختار ساده آنها، قیمت محصول نهایی پایین خواهد بود؛ به همین دلیل یکی مورد استفاده ترین کناف ها در کناف کاری منزل است.

سازه های کناف معمولی در کناف کاری منزل برای سقف آشپزخانه، راهرو، اتاق خواب و پذیرایی استفاده می شوند.

کناف مقاوم در برابر رطوبت: این نوع از سازه های کناف دارای روکش های مقاومی در برابر مراتب مختلفی از رطوبت هستند. بنابراین گزینه بسیار خوبی برای کناف کاری فضاهای مرطوب می باشند. در کناف کاری منزل، می توان از آنها در استخر، سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد.

کناف مقاوم در برابر آتش: سازه های مربوط به این نوع کناف های مقاوم دارای فیبرهای فایبرگلاس و سایر مواد ضد حریق هستند. از این رو، مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش و یا حرارت های بسیار بالا از خود نشان می دهند.

این نوع کناف در کناف کاری منزل، گزینه مناسبی برای آشپزخانه می باشد.

کناف مقاوم در برابر آتش
قطعات مورد استفاده در کناف کاری منزل

برای کناف کاری منزل، از ابزار و قطعات مختلفی استفاده می شود.

از قطعات مهم و مورد نیاز در کناف کاری می توان به صفحات روکش دار گچی، صفحات مسطح سیمانی، گاردکس، تصفیه هوا، تایل های معدنی و گچی، پشم و چوب، چسب جداکننده، نوارهای درزگیر، پیچ های اتصال پنل به سازه، مقاطع فولادی سبک، ماستیک، ادوات و اتصالات نوار محافظ گوشه اشاره کرد.

انواع کناف کاری منزل
کناف کاری سقف

سازه های مربوط به کناف سقف، در کناف کاری منزل برای زیباسازی سقف مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از سازه های کناف، تفاوت ناچیزی با کناف مورد استفاده برای دیوار دارند.

یکی از مواردی که باید در انتخاب کناف سقف و انجام کناف کاری در کناف کاری منزل مورد توجه باشد، استفاده از ساختار سبک تر برای سقف است. توجه به انطباق با نصب در ارتفاع و همچنین توجه به نکات مرتبط با عایق کاری صوتی سقف ساختمان نیز از نکاتی هستند که در کناف کاری منزل باید در نظر گرفته شوند.

 

انواع دسته بندی کناف سقف در کناف کاری منزل

کناف یا کناف کاری سقف را بسته به ویژگی سازه و نحوه انجام کناف کاری، به شکل های مختلف دسته بندی می کنند. در ادامه مقاله به انواع کناف ها با توجه به ابعاد و طرح آنها و هچنین انواع کناف کاری خواهیم پرداخت.

روش های کناف کاری

دو روش متداول و مرسوم برای کناف کاری منزل و زیباسازی سقف ساختمان وجود دارد که با توجه به فضای داخلی ساختمان و ویژگی های آن، می توان یکی از این دو روش را برای کناف کاری منزل انتخاب کرد.

کناف کاری متحرک: در این روش از کناف کاری منزل، صفحات کناف قابلیت جابه جایی دارند. روش اجرای آن به این صورت است که نوعی ساختار نگهدارنده و مشبک در سقف نصب می شود؛ سپس، سازه های کناف در شبکه های این ساختار قرار می گیرند.

در واقع یک سری سازه های T شکل و تایل های سقفی ساخته می شوند و این سازه ها با آویزهای قابل تنظیم به سقف وصل می شوند. درنهایت تایل ها درون شبکه قرارمی گیرند. تایل های PVC، آکوستیک، فلزی، گچی و انواع طلق ها در این روش از کناف کاری منزل مورد استفاده قرار می گیرند.

کناف کاری ثابت: از این نوع از کناف کاری اغلب برای کناف کاری منزل استفاده می کنند. در این مدل از کناف کاری نیز به یک سیستم نگهدارنده نیاز است.

سازه های کناف به وسیله اتصالات محکم به چارچوب نگهدارنده متصل می شوند. از مزایای این روش برای کناف کاری منزل، امکان استفاده از المان های نورپردازی و ترکیب کناف کاری با چوب برای زیباسازی بیشتر است.

کناف¬کاری سقف در طرح های متنوع

دسته بندی کناف ها از نظر طرح و شکل

انواع کناف ها در کناف کاری منزل را می توان در سه گروه گرد، مستطیل و طرح های ترکیبی و خاص دسته-بندی کرد. طرح های ترکیبی و خاص شامل گنبدی شکل، تونلی، کمانی، منحنی و قوسی و همچنین سقف های کنافی با حاشیه ساده و سقف های کنافی با نور مخفی در حاشیه هستند.

 

کناف کاری در قسمت های مختلف ساختمان

در کناف کاری منزل با در نظر گرفتن محل مورد نظر برای کناف کاری و ویژگی های آن اعم از ابعاد و قابلیت قسمت مورد نظر برای کناف کاری، باید به نکاتی توجه کرد. در ادامه به طور مختصر به کناف کاری قسمت های مختف ساختمان می پردازیم.

 

کناف¬کاری سقف آشپزخانه

کناف کاری سقف آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بخش های مهم هر خانه است. استفاده از طرح هایی از کناف سقف که امکان نورپردازی مناسب را در آشپزخانه مهیا کند، ضروری است.

همچنین به دلیل شرایط خاص آشپزخانه، استفاده از کناف های مقاوم در برابر رطوبت و حرارت توصیه می شود. از طرفی به دلیل فضای شلوغ آشپزخانه می توان از طرح های ساده برای کناف در این قسمت از کناف کاری منزل استفاده کرد.

 

کناف کاری منزل خود را به چه کسی بسپاریم؟

کناف کاری سقف پذیرایی

کناف سقف پذیرایی در کناف کاری منزل، یکی از مهم ترین بخش های زیباسازی ساختمان است. با توجه به در اختیار داشتن فضای نسبتا بزرگ و یکپارچه در مقایسه با سایر قسمت های ساختمان، می توان از طرح های متنوعی برای کناف سقف پذیرایی استفاده کرد.

کناف کاری سقف اتاق خواب
کناف کاری سقف اتاق خواب

با انتخاب طرح های ساده و منحصر به فرد برای کناف سقف اتاق خواب، می توان از اتاق خوابی آرام و دلنشین بهره مند شد. امکان نورپردازی ملایم از مواردی است که باید در کناف کاری سقف اتاق خواب در نظر گرفته شود.

کناف کاری منزل خود را به چه کسی بسپاریم؟
کناف کاری سقف سرویس های بهداشتی

با توجه به فضای کوچکی که برای کناف کاری سقف سرویس های بهداشتی در اختیار است، باید در انتخاب کناف مناسب دقت شود. آنچه در کناف کاری منزل اهمیت دارد، علاوه بر زیباسازی فضای داخلی، انتخاب مناسب کناف نسبت به شرایط و ویژگی های محل است.

توصیه می شود که کناف های مقاوم در برابر رطوبت برای این قسمت به کار گرفته شود.

 

مزایای کناف کاری منزل

کناف سقف نسبت به سقف های کاذب دیگر از مزیت های زیادی برخوردار است که در اینجا به بخشی از آنها اشاره می کنیم؛

تنوع رنگ و طرح در طراحی داخلی
قابلیت نصب و اجرا در کمترین زمان و امکان تعمیر
دارای سازه مقاوم، قابل بازیافت و مقرون به صرفه
• وزن کم نسبت به سایر سقف های کاذب

 

امکان رنگ¬آمیزی کناف سقف

سخن پایانی

کناف کاری منزل گزینه بسیار خوبی برای بهبود ظاهر فضای داخلی خانه است. اما باید در نظر گرفت که لازمه این که نتیجه کناف کاری زیبا و مناسب باشد، توجه به نکاتی است که بخشی از آنها در این مقاله ذکر شد.

در واقع توجه همزمان به نکات فنی و زیبایی ما را به یک نتیجه خوب در کناف کاری منزل می رساند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− دو = 7