با سقف کاذب یکپارچه بر زیبایی و کارایی خانه خود بیفزایید

با سقف کاذب یکپارچه بر زیبایی و کارایی خانه خود بیفزایید

یکی از پرکاربردترین انواع سقف کاذب یکپارچه که ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد ؛ سقف کاذب یکپارچه است که متناسب با محل استفاده و کاربری به چند روش مختلف اجرا می گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی همه جانبه ی سقف کاذب یکپارچه بپردازیم. اگر به فکر نصب سقف کاذب یکپارچه در خانه خود هستید پس با ما تا آخر مطلب همراه باشید.

سقف کاذب یکپارچه

سقف کاذب یکپارچه چیست؟

سقف کاذب یکپارچه به سقف هایی می گویند که با ساختار سبک و به صورت یکپارچه در زیر سقف اصلی اتاق ساخته شود. این سقف را که به عنوان سقف دوم محسوب می شود ؛ با متریال های مختلف مانند رابیتس و گچ می سازند.

سقف کاذب یکپارچه با روش های مختلف مانند استفاده از پیچ پانل سقفی و یا میخ به سطح مورد نظر متصل می گردد. سطوح آن را به صورت یک لایه یا چند لایه می توان اجرا کرد.

ساختار سقف کاذب یکپارچه

سقف کاذب یکپارچه شامل زیرسازی سبک فولادی معلق ساخته شده با مقاطع U ،L و C بوده كه صفحات روکش دار گچی در یک یا دو لایه، بر روی آنها به وسیله پیچ مخصوص متصل می شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می گردد.

کاربرد سقف کاذب یکپارچه

سقف کاذب یکپارچه به دلیل ساختار زیبایش علاوه بر ساختمان های نوساز ، برای ساختمان های قدیمی و فرسوده بسیار مناسب است ؛ چرا که سقف فرسوده را به بهترین نحو می پوشاند. همچنین نورپردازی و لوله کشی در پشت این سقف سهولت دسترسی آنها را موجب می شود ؛ به طوریکه کافیست فقط باید یک پانل برداشته شود.

سقف کاذب یکپارچه پنهان

اگر می خواهید سقف کاذب یکپارچه صاف و تمیزی داشته باشید ، چسب پنهان را انتخاب کنید. این نوع سقف کاذب یکپارچه با استفاده از کاشی های صوتی ، سیستم شبکه را پنهان می کند. مزیت نصب سقف کاذب با مشخصات پنهان به شکل ظاهری جذاب و زیبایی آن است. همچنین ویژگی دیگر آن دسترسی آسان به مناطق بالای سقف است.

سقف کاذب یکپارچه گچی

معمولا این نوع سقف کاذب یکپارچه در قسمت های مختلف ساختمان های عمومی مانند تئاتر ، لابی و سالن استفاده می شود. سقف کاذب یکپارچه گچی را می توان به فولاد ساده و ملایم پیچ کرد و یا می توان از برخی اجزای قاب خاص برای این کار استفاده کرد.

در حالی که فولادهای ملایم ساده روی سیم ها معلق هستند ، اجزای قاب خاصی برای این نوع سقف ساخته شده که به اشکال پیچیده مختلف موجود است.

بزرگترین مزیت نصب سقف کاذب یکپارچه خشک و گچی ، ارزشی است که به اتاق شما می بخشد. این طراحی متفاوتی دارد که به اتاق شما جلوه ای معاصر می بخشد.

گریل در فضای باز

این یک نوع سقف کاذب یکپارچه معمولی و ارزان قیمت است. عنصری که سقف معلق شبکه قابل مشاهده را از انواع دیگر متمایز می کند ، ترکیب آن است. نوارهای فلزی بلندی دارد که به عنوان شبکه اصلی شناخته می شوند. این شبکه ها با استفاده از قطعات  Tشکل به یکدیگر متصل می شوند.

شبکه های برق و شبکه با هم ترکیب می شوند و یک سیستم شبکه ایجاد می کنند. از کاشی های سقفی صوتی برای پر کردن سیستم شبکه مورد نظر استفاده می شود.

سقف کاذب یکپارچه ؛ مقاوم در برابر آتش

سقف کاذب یکپارچه در برابر آتش مقاومت دارد. نصب سقف های کاذب دارای درجه حرارت فرآیندی است که باید توسط متخصصان انجام شود ؛ زیرا به دانش و مهارت گسترده ای نیاز دارد.

علاوه بر این ، وسایل روشنایی مورد استفاده در سقف کاذب یکپارچه باید با یک ماده مقاوم در برابر آتش پشتیبانی شوند. به زبان ساده ، هر قسمت از سقف کاذب یکپارچه باید الزامات مقاومت در برابر آتش را داشته باشد ، از جمله صفحاتی که دسترسی به تعمیر و نگهداری مجاری و لوله ها را فراهم می کنند.

سقف کاذب یکپارچه گچ بری

در سقف کاذب یکپارچه گچ بری از آویز و سیم به جای شبکه های فلزی استفاده می شود. اگر نمی خواهید هزینه زیادی را صرف سقف های کاذب قاب دار کنید ، می توانید این نوع سقف کاذب را انتخاب کنید. به دلیل طراحی متفاوتش زیبایی خاصی به آن می بخشد.

سقف های معلق مدولار

این نوع سقف کاذب یکپارچه شامل عناصر مدولار موجود به صورت نوار یا ورق و دارای قاب مشبک است. این انتخاب صاحب خانه است که بر این قاب تأکید کند یا آن را مخفی نگه دارد. دلیل عمده ترجیح سقف های کاذب مدولار به انواع دیگر ، انعطاف پذیری آنها در طراحی است. همچنین اگر قطعه ای آسیب دیده باشد به راحتی قابل تعمیر است. همچنین شما می توانید یک قسمت خاص را جایگزین کنید.

سقف کاذب یکپارچه مدولار به انواع مختلف تقسیم می شوند. می توانید سقف های مشبک را انتخاب کنید که از قطعات مستطیل یا مربع ساخته شده از فلز تشکیل شده باشد.

این نوع سقف کاذب یکپارچه مدولار به دلیل سوراخ بودن سطح شهرت دارد. فلز مستعد خوردگی است. بنابراین ، برای محافظت از آنها ، یک پوشش محافظتی روی آنها قرار می گیرد. نوع دیگر سقف کاذب مدولار ، سقف سلولی است. به اشکال مختلف موجود است.

با استفاده از سقف کاذب یکپارچه مدولار ، شما می توانید هر نوع ترکیب رنگی را انتخاب نمایید. علاوه بر این ، شما می توانید هر نوع الگویی را روی آن ایجاد کنید. نصب و نگهداری آن آسان است. به همین دلیل ، توسط بسیاری از صاحبان خانه ترجیح داده می شود.

سقف کاذب یکپارچه آلومینیومی

خواه یک حمام کوچک در یک آپارتمان باشد یا یک اتاق کنفرانس در یک ساختمان بزرگ صنعتی ، می توانید یک سقف کاذب یکپارچه آلومینیومی انتخاب کنید تا جلوه و جذابیت آن را افزایش دهد.

این سقف یک سطح فلزی دارد که اجازه می دهد نور طبیعی و الکتریکی به درستی منعکس شود. بنابراین ، می تواند اتاق شما را به خوبی روشن و جادار نشان دهد. توانایی جا شدن آن در هر اتاقی و افزایش جذابیت آن دلیل اصلی ترجیح بسیاری از این نوع سقف کاذب یکپارچه است.

 

آلومینیوم ماده ای با دوام است. برای حفظ درخشش و جسارت خود نیازی به نگهداری فراوان ندارد. به دلیل خواص سازگار با محیط زیست ، برای سلامتی انسان بی خطر تلقی می شود. بنابراین ، استفاده از آن در موسسات پزشکی توصیه می شود. بسیاری از والدین به دلیل ویژگی های گسترده تر ، ترجیح می دهند این نوع سقف های کاذب در اتاق کودکان نصب شود.

در سقف کاذب یکپارچه آلومینیومی تنوع گسترده ای در دسترس است. از قفسه گرفته تا سقف کاذب لانه زنبوری ، گزینه های زیادی پیش رو دارید. هر ماده ویژگی های خاص خود را دارد. با این وجود به دلیل ویژگی های منحصر به فرد ، بیشترین مورد جست و جو در میان آنها سقف لانه زنبوری است. همچنین سقف آلومینیومی به عنوان گران ترین سقف کاذب یکپارچه شناخته می شود.

دلیل محبوبیت آن این است که می تواند گزینه های یک سبک سفارشی را به صاحبان خانه ارائه دهد. همچنین برای اتاقهایی با اشکال و اندازه های مختلف مناسب است. این نوع سقف کاذب آلومینیومی می تواند جلوه ای هنری و زیبا به فضای داخلی منزل شما بخشد.

سقف کاذب یکپارچه کاشی کاری شده

سقف کاذب یکپارچه کاشی کاری شده می تواند به هر اتاقی ظاهری ساده و در عین حال موهوم بدهد. به طور معمول از فلز ، چوب ، پشم معدنی ، فایبرگلاس ، گچ یا پلاستیک ساخته می شود. به دلیل ظاهر ساده و نرخ های اقتصادی در میان سقف های کاذب بسیار پرکاربرد است. بنابراین ، این سقف ها را برای تزئینات در آپارتمان ها ، مغازه ها ، دفاتر و خانه ها پیدا خواهید کرد.

سقف کاذب یکپارچه معلق

سقف کاذب یکپارچه معلق دهانه آزاد برای راهروها مناسب است. برای ایجاد این نوع سقف کاذب از کاشی های سقفی استفاده می شود. این پانل های بافل چوبی با کناره های کوتاه لبه های محیط به هم چسبیده اند.

اگر می خواهید مجاری یا لوله های این نوع سقف معلق را تعمیر کنید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه سقف بافل مورد نظر را برداشته و به راحتی به آنها دسترسی خواهید داشت. مزیت اصلی سقف معلق دهانه آزاد به صورت نصب و نگهداری آسان است. علاوه بر این ، نصب آن در راهرو جلوه ای صاف و جذاب به آن می دهد.

سخن پایانی

به لطف تنوع گسترده ارائه شده ، به راحتی می توانید سقف کاذب یکپارچه مناسب برای هر نوع اتاق را پیدا کنید. بهتر است این کار را به متخصصان مجرب گروه طرح و ساخت کناف تاپ بسپارید.

این شرکت فعالیتهای خود را از همان ابتدا در زمینه مشاوره، طراحی، محاسبات، تامین مصالح، اجرا، مدیریت و آموزش فناوریهای نوین فعالیت خود را آغاز نمود و پس از اخذ عاملیت فروش، پخش، توزیع و نصب محصولات کناف (Knauf) به یکی از بزرگترین عاملیت های کناف کشور و سقف کاذب یکپارچه تبدیل شده است.

مشاوران مجرب گروه طرح و ساخت کناف تاپ آماده هرگونه مشاوره و اجرا در خصوص سقف کاذب یکپارچه ساختمان مورد نظرتان هستند. به این منظور می توانید از طریق سایت www.knauftop.com با این شرکت تماس بگیرید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


5 − = یک