جدید ترین مدل های سقف کاذب در سال 2021

جدید ترین مدل های سقف کاذب در سال 2021

طراحی جدیدترین مدل های سقف کاذب به قدری جذاب است که قطعاً باب میل بانوان خوش سلیقه ایرانی خواهد بود!

جدیدترین مدل های سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی به واسطه پنل های چوبی مختلفی که دارد در سبک های متنوعی اجرا می شود. یکی از زیباترین و جدیدترین سقف کاذب چوبی، به صورت پنل های چوبی جداگانه و مشبک است.

یعنی شبکه های مربعی یا مستطیلی در کنار هم قرار می گیرند این شبکه ها از سقف آویزان می شوند و در صورت تمایل می تواند با نورپردازی بالایی همراه باشد. معمولاً ارتفاع شبکه های مربعی از سقف کم است و حالت برجسته به خود می گیرند.

خطای دید ایجاد شده توسط این شبکه ها به قدری جالب است که فکر می کنید شبکه های چوبی به داخل سقف رفته اند اما در واقع از سقف آویزان شده اند. بسیاری از افراد سیستم نورپردازی مخفی را برای این سقف ها مناسب می دانند.

سقف کاذب چوبی

سقف های کاذب چوبی معمولاً گران هستند یعنی نمی توان کل سقف را از چوب پوشاند! بنابراین می توانید به صورت تزئینی از این ایده استفاده کنید.

یعنی پارت های چوبی را به سقف بچسبانید و یا به شکل مشخصی آن را روی سقف اجرا کنید. تیرهای چوبی در کنار گچ بری ساده به سقف شما نمای بی نظیری می دهد و آن را جذاب تر می کند.

جدیدترین مدل های سقف کاذب شیبدار

در بسیاری از خانه ها، سقف به قدری شیب دار و کوتاه است که شاید اجرای کناف و یا هر ایده دیگری برای آن کمی دشوار به نظر برسد اما برای چنین شرایطی می توان از ایده های خلاقانه استفاده کرد. معمولاً سقف های شیبدار حالت خاصی دارند.

به طوری که اگر در طراحی و تزئین سقف به صورت پیچیده صورت بگیرد و یا زیاده روی در طرح دیده شود، فضای داخل منزل را شلوغ تر می کنند. به این ترتیب چه خوب است که از ایده های ساده و مدرن کمک گرفته شود.

مثلاً خطوط مستقیم و شکسته اجرا شود و یا زوایای تند در بخش از گوشه های سقف صورت بگیرد به این ترتیب هم فضای سقف به بهترین نحو تزیین شده است و هم اتاق حالت دلبازتر پیدا می کند. طراحی منحنی برای سقف های شیبدار بر اساس نیاز مشتری خواهد بود اما برای چنین سقف هایی حتماً باید نظم رعایت شود.

اگر سقفی صاف و یکپارچه می خواهید کناف بهترین انتخاب برای شما است چون می توانید شیب سقف را توسط کناف بگیرید و این موضوع به بزرگتر نشان دادن فضای اتاق کمک زیادی می کند.

سقف کاذب مخصوص مکان های تجاری

یک سری مدل های جدید از سقف کاذب برای مکان های تجاری دیده می شود که ترکیبی از کناف و نورپردازی دو بخشی است. مثلاً نورپردازی هم به صورت خطی اجرا می شود و هم لامپ های روکار در نظر گرفته می شود.

طراحی این سقف ها بسیار سلیقه ای است، اگر طرح خاصی دارید به تیم طراح اعلام می کنید و تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد. برجستگی برای سقف های تجاری یک اصل پر اهمیت است چون به زیبایی فضا کمک زیادی می کند شما می توانید طرح های سه بعدی را انتخاب کنید.

سقف های کاذب از نوع کناف با ساختار یکپارچه معمولاً بسیار سبک هستند. این محصولات از نظر مشخصات فنی از استاندارد لازم برخوردار هستند و به طور کلی رویکرد زیرسازی فولادی برای آنها دیده می شود.

روال اجرای این سقف ها به این صورت است که نیاز به مقاطع فولادی u شکل برای زیرسازی است و همینطور یک سری صفحات روکش دار گچی نیز برای روی آن اجرا می شود. این صفحات به صورت یک یا دو لایه هستند.

گاه نیاز به چسب برای اجرا بوده و گاه نیز از پیچ استفاده می شود. درزگیری برای این مدل از سقف ها بسیار مهم است و باید بتونه های درزگیر استفاده شود. این محصول نوعی عایق حرارت و صوت است و محبوبیت زیادی دارد.

معرفی انواع سقف کاذب پرطرفدار در سال 2021

برخی از مدل های سقف کاذب در سال 2021 بسیار پرطرفدار بوده است مثلاً سقف کاذب رابیتس یکی از مواردی است که هم طرفدار زیادی دارد و هم قیمت مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. سقف رابیتس به نوعی ورق مشبک گرفته می شود که معمولاً از جنس گالوانیزه است.

ضخامت این ورق ها بین 0.25 الی 0.5 ارزیابی می شود. زیرسازی سقف با سیم های آرماتوربندی صورت می گیرد و مصالح اصلی نیر روی آن اجرا می شود. سازه های سقفی رابیتس معمولاً از میلگرد و لایه های توری گالوانیزه تشکیل شده اند. این سقف ها به صورت ترکیبی نیز اجرا می شوند. طرح های قوسی و هندسی برای این سقف ها ساختار قابل قبولی دارد.

• سقف کناف مشبک یا متحرک؟
برخی از مدل های سقف کاذب به صورت مشبک هستند و برخی نیز به صورتی طراحی می شوند که متحرک بوده و قابلیت جابجایی دارند. در سبک های متحرک معمولاً تایل های گچی استفاده می شود که به زیبایی کار می افزاید.

در این سقف ها از تایل های گچی استفاده می شود. این مدل از سقف ها به طور کلی ساختار خوبی دارد و رویکرد اجرایی آن بسیار مناسب است.

سقف کاذب مشبک
تایل و قاب معمولاً از نظر اتصال به صورت پرتابل یا متحرک هستند یعنی شما می توانید آنها را جداسازی کنید و به فضای پشت آن دسترسی داشته باشید. این مدل از سقف ها به صورتی طراحی می شوند که اجازه می دهد تا پشت ساختمان برای انتقال لوله نیز مناسب باشد.

• سقف های پی وی سی نواری و مشبک
معمولاً سقف های پی وی سی هم زیبا هستند و هم مقاومت زیادی دارند و برای محیط های صنعتی و ورزشی استفاده می شوند. به طور کلی این سقف ها دارای زبانه های مخصوص هستند.

یکی از سبک های پرطرفدار این سقف ها به صورت نواری است که نیاز به پروفیل های فولاد برای زیرسازی دارد و نوع دیگر وجود دارد که شامل تایل های پی وی سی و سپری هستند این مدل از پروفیل ها می توانند از جنس آلومینیوم باشند.

زیباترین سقف کاذب دکوراتیو

سقف کاذب گریلیوم در لیست سقف های دکوراتیو قرار دارد و معمولاً جنس آن آلومینیومی است. این سقف ها بسیار شبیه به گریل هستند یعنی به صورتی شبکه ای طراحی می شوند.

در طراحی آنها یک سری خانه های کوچک مربع شکل دیده می شود که به صورت کاملاً پیوسته اجرا می شوند و به هم وابسته هستند. این مدل از سقف ها از نظر ظاهری جذاب و خاص هستند و موقعیت اجرایی مخصوصی دارند.

این مدل از سقف ها برای اجرای دکوراسیون داخلی منزل بسیار مناسب هستند و سبک های جدید و به روزی برای آن قابل اجرا است. معمولاً سقف گریلیوم ترکیبی از چندین سقف کاذب است که با ساختاری جدید و غیر تکراری نمایان می شود.

 

سقف کاذب دکوراتیو

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− 1 = دو