دیوار آکوستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

دیوار آکوستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه زندگی در شهر های شلوغ و صنعتی باعث شده که سر و صدای ناشی از خودرو ها و کارخانه ‌ها آرامش ساکنین را برهم زند، به همین دلیل ساختمان سازان امروزه سعی می‌کنند با استفاده از انواع مختلف متریال هایی که در زمینه ساختمان ‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد آرامش ساکنان خانه‌ ها را حفظ کنند.

ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با دیوار آکوستیک صحبت کنیم و به شما بگوییم که کاربرد دیوار آکوستیک چیست و این دیوار ها چگونه می‌توانند از ورود صدا به خانه ‌ها و اتاق های خاص مانند اتاق ضبط صدا جلوگیری کنند.

توجه کنید که همان‌ طور که از نام آن ‌ها پیداست، دیوار های آکوستیک دیوار های عایق صوتی می‌باشند که از ورود صدا از محیط به داخل خانه و از خروج صدا از خانه به داخل محیط جلوگیری می‌کنند.

علاوه ‌بر این ‌که این دیوار ها می‌توانند آرامش ساکنین را حفظ کنند در بسیاری از زمینه‌ ها مانند اتاق‌ های ضبط صدا و خوانندگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند تا صدایی جز صدای خواننده ضبط نشود.

توجه نمایید که این دیوار ها کاربرد های بسیار زیاد و شگفت ‌انگیزی دارند و در بسیاری از زمینه‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در دنیای بزرگ و پر هرج ‌و مرج امروز استفاده از چند دیوارپوش که عایق صوتی می‌باشند می‌توانند آرامش شما را تا حد بسیار زیادی بالاتر ببرد و می‌تواند استاندارد های لازم برای ساختمان ‌سازی را نیز دنبال کند‌ همچنین دست شما را برای انجام فعالیت‌ های گوناگون در خانه‌ ها باز بگذارد‌.

همه شما نیز به این ‌موضوع اشراف دارید که به دلیل آرامش همسایه ‌های خود نمی‌توانید بسیاری از کار ها را در خانه انجام دهید اما می‌توانید با استفاده از دیوار آکوستیک آزادی عمل زیادی داشته باشید.

 

دیوار آکوستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

 

دیوار آکوستیک چیست

دیوار آکوستیک چگونه از ورود و خروج صدا جلوگیری می‌کند؟

توجه نمایید که یکی از مواردی که در دسته کاربرد دیوار آگوست قرار می‌گیرد این است که این دیوار ها از ورود و خروج صدا جلوگیری می‌کنند‌. اما شاید این سوال نیز برای شما پیش ‌آمده باشد که این دیوارپوش ها چگونه می‌توانند از ورود و خروج صدا جلوگیری کنند.

اگر ما بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که در واقع نحوه عملکرد این دیوارپوش ها به این‌ گونه است که تمام صدا های موجود در محیط را جذب می‌کنند تا این صدا ها به داخل خانه و محیطی که دارای عایق صوتی می‌باشد وارد نشوند‌.

در واقع این دیوارپوش ها با خاصیت مخصوص به خود خودشان باعث جذب صدا های محیط می‌شوند و از خروج آن ‌ها جلوگیری می‌کنند.‌

امروزه بر اساس کاربرد دیوار آکوستیک، این دیوار ها و در انواع مختلف و متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند و کیفیت‌ های گوناگونی دارند که شما می‌توانید با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید در رابطه با خرید دیوار آکوستیک خرج کنید، یکی از مناسب‌ترین انواع این دیوار ها را برای خود بخرید و استفاده کردن از آن لذت ببرید.‌

دیوار آکوستیک چگونه از ورود و خروج صدا جلوگیری می‌کند

دیوار آکوستیک باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

حال که برای شما کمی در رابطه با دیوار آکوستیک و ویژگی‌ های کلی آن صحبت کردیم، بهتر است به شما بگ

ویم که یک عایق صوتی خوب باید چه مشخصه ‌هایی داشته باشد.

توجه کنید که به ‌طور کلی ویژگی ‌های عایق صوتی با توجه به کاربرد دیوار آکوستیک متفاوت می‌باشد اما به‌ هر حال یکی از ویژگی ‌های مهمی که شما باید هنگام خرید دیوار آکوستیک به آن دقت و توجه داشته باشید این است که یک عایق صوتی خوب باید چگالی متناسبی را داشته باشد تا بتواند به حد نیاز شما از ورود صدا به خانه و یا از خروج آن جلوگیری کند.

پس شما حتما باید هنگام خرید این دیوار ها به چگالی عایق صوتی خود دقت و توجه کنید. یکی از نکات مهم دیگری که شما باید هنگام خرید عایق صوتی به آن دقت و توجه داشته باشید این است که می‌خواهید از این دیوار ها چه زمینه‌هایی استفاده کنید؟

اگر تنها می‌خواهید که صدای محیط وارد خانه شما نشود می‌توانید از عایق ‌های صوتی و چگالی پایین بهره ببرید اما اگر می‌خواهید یک دیوار و کاملاً عایق صوتی کنید و از خروج و ورود صدا به آن جلوگیری نمایید باید از عایق‌های صوتی مناسب‌تر بهره ببرید.

دیوار آکوستیک باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد

بررسی کاربرد دیوار آکوستیک

بعد از این‌که ما برای شما در رابطه با ویژگی‌ های دیوار آکوستیک صحبت کردیم حال بهتر است که به‌ طور جزئی ‌تری در رابطه با کاربرد دیوار آکوستیک نیز صحبت کنیم. پیشتر به شما گفتیم که دیوار آکوستیک معمولاً در چه محل ‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در این پاراگراف میخواهیم به‌ صورت جزئی‌ تری در این رابطه برای شما صحبت کنیم.
زمینه اولی که از دیوار های آکوستیک در آن استفاده می‌شود منازل مسکونی می‌باشد. پیشتر ما به این نکته اشاره کنیم اگر شما روی سروصدا خیلی حساس هستید می‌توانید با استفاده از دیوار های آکوستیک به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی از ورود سروصدای محیط به داخل خانه جلوگیری کنید.

پس یکی از مواردی که در دسته کاربرد دیوار آکوستیک قرار می‌گیرد جلوگیری از ورود سروصدا به خانه می‌باشد.
زمینه‌ای دیگر که کاربرد دیوار آکوستیک را پوشش می‌دهد هتل ‌ها همچنین کتابخانه ‌ها می‌باشند.

هتل ‌ها و کتابخانه‌ ها و یا حتی در مواردی سالن‌ های کنفرانس از محل‌ هایی هستند که نیاز به آرامش و سکوت زیادی دارند به ‌همین دلیل در این محل‌ها نیز ممکن است که از دیوار آکوستیک استفاده شود تا از ورود حجم صدای نامتعارف و نامناسب به داخل محل جلوگیری شود.

کتابخانه‌ ها همان‌ طور که از نام آن ‌ها پیداست باید محلی کاملاً ساکت و بدون صدا باشد. هتل‌ ها نیز باید آرامش مسافرین خودشان را حفظ کنند. در سالن ‌های کنفرانس نیز باید آرامش کامل سالن حفظ شود تا مطالبی که گفته می‌شود به‌ طور کامل فهمیده شود.

پس از موارد دیگری که جزو کاربرد دیوار آکوستیک شناخته می‌شود استفاده از آن در دیوار های هتل‌ ها، کتابخانه‌ ها، و سالن‌ های کنفرانس می‌باشد.
مورد دیگری که استفاده از دیوار آکوستیک در آن شناخته‌ شده می‌باشد استودیو های ضبط و کلاس ‌های موسیقی می‌باشد.

استودیوهای ضبط مانند ضبط رادیو، موسیقی، پادکست، و غیره، از حساسیت بسیار زیادی برخوردارند زیرا به ‌هیچ ‌عنوان صدایی به ‌جز صدای داخل اتاق و محیط نباید روی کار تاثیر گذار باشد.

به همین دلیل یکی از بزرگ‌ ترین و شناخته‌شده‌ترین مواردی که در رسته کاربرد دیوار آکوستیک شناخته می‌شود استفاده از این دیوار ها در زمینه موسیقی و ضبط صدا می‌باشد.

یکی از بزرگ‌ترین زمینه هایی که استفاده از دیوار آکوستیک در آن شناخته‌ شده می‌باشد در واقع همین زمینه می‌باشد.

در مراحل اولیه نیز دیوار آکوستیک برای همین هدف طراحی و تولید شد اما در ادامه با توجه به ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد آن تولیدات این محصول گسترده‌تر شد و استفاده از این محصول در زمینه‌ های گوناگون دیگری نیز باب شد.

دیوار آکوستیک باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


× هشت = 48