معرفی انواع تایل گچی

معرفی انواع تایل گچی

معرفی انواع تایل گچی

تایل گچی چیست ؟

معمولا برای سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد و طراحی های زیبای که با گچ درست شده است روی سطح آن قرار دارد. انواع گوناگونی دارند از جمله ساده، سوراخ منظم، سوراخ نامنظم، حصیری نام برد.

به صورت کلی به 2 دسته زیر تقسیم میشوند :

الف) سازه پنهان که قابلیت نصب از پایین دارند

ب) سازه نمایان که قابلیت نصب از بالا دارند

همچنین برای خرید تایل گچی از کناف تاپ میتوانید با ما تماس بگیرید .

تایل گچی ساده :

عمدتا سطحی صاف و بدون سوراخ دارند که این امر موجب شده فاقد عایق صوتی باشند. بطور کلی این محصول به دو دسته روکش دار و بدون روکش تقسیم بندی می شود. از این رو پنل های بدون روکش با رنگ سفید آکرلیک، رنگ آمیزی شده و به بازار عرضه می شود. این رنگ باعث می شود از رشد میکروارگانیسم های موجود در محیط بر روی تایل جلوگیری کند.

تایل گچی آکوستیک :

به طور کلی اساسی ترین کاربرد تایل های گچی آکوستیک جذب صوت بالای آن است. این محصول سطحی سوراخ سوراخ به شکل دایره دارد که صوت را از طریق این سوراخ ها به پشت پنل هدایت می کند و باعث جذب صوت می شود. در ضمن برای عایق صوتی بسیار بالا در محیط مورد نظر می توان در پشت پنل ها از پشم سنگ استفاده کرد. غالبا این محصول در بانک ها، سینماها، تئاتر و… مورد استفاده قرار می گیرد.

تایل گچی Pvc :

همانطور که میدونید این محصول با روکشی از pvc بر پشت پنل تولید می شود. این محصول نیازی به رنگ کاری ندارد و بسیار راحت تمیز می شود همچنین ضدآب میباشد و غالبا در مکان هایی که رطوبت وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد مانند سقف حمام و یا سقف هایی که لوله های تاسیساتی از آن عبور کرده است.

تایل گچی پوشالی :

تایل گچی پوشالی از مخلوط (پشم چوب و پودر مکنزیت) با آّب حاصل می شود. این محصول عایق صوتی مناسبی دارد با محیط مرطوب سازگاری دارد و نسبت به سایر پنل ها در برابر ضربات مکانیکی مقاوم تر میباشد. غالبا در محیط هایی مانند استخر، سینما و … مورد استفاده قرار میگیرد.

تایل گچی فلزی :

این محصول روکشی از ورق آلومینیومی یا گالوانیزه دارد و معمولا در سازه های T24 مورد استفاده قرار میگیرد در چنین سازه هایی سقف حدود 8 میلی متر پایین تر می اید و امکان دسترسی به کابل ها و لوله های پشت سقف را آسان تر می کند. تایل‌های گچی که در برابر رطوبت بسیار مقاومت دارد؛ تایل‌های گچی با روکش آلومینیوم است. درجه مقاومت این نوع سقف‌ها نسبت به تایل‌هایی که دارای روکش پی وی سی هستند؛ بالاتر است. به تبع هزینه آن نیز بالاتر خواهد رفت

تایل گچی معدنی

تایل گچی معدنی (AMF) از ترکیب الیاف معدنی پرلیت، پشم سنگ و خاک رس حاصل می شود. معمولا در ابعاد 60 * 60 سانتی تولید می شوند اما شما میتوانید با ابعاد دلخواه خود و طرح و رنگ موردنظرتون این محصول را سفارش دهید.

از ویژگی های مفید و خارق العاده AMF میتوان به قابل بازیافت بودن آن یا مقاومت آن در برابر فرمالیدها و آزبست ها اشاره کرد لازم به ذکر است که سایر مزایای تایل های گچی را نیز پشتیبانی می کند. این محصول میتواند برای فضاهای آموزشی، اداری، تجاری و… مناسب باشد.

تایل سقفی ساده :

این محصول در دو نوع روکش دار و سفید رنگ تولید می شود. در عین حال تایل سقفی روکش دار در دو نوع آلومینیومی و پی وی سی تولید می شود که از مزایای این نوع تایل میتوان به سهولت در تمیز کاری و جلوگیری از زنگ زدگی سقف در مناطق مرطوب اشاره کرد ولی نوع سفید رنگ آن برای سقف اداره جات و اتاق خواب ها و از قبیل آن مناسب می باشد.

تایل‌های گچی رنگی

یکی دیگر از انواع تایل گچی، تایل رنگی است. این تایل‌ها به وسیله رنگی که بر روی آن زده می‌شود، بسیار مقاوم و محکم‌تر می‌شوند. همانند تایل‌ گچی پی وی سی این نوع تایل از رشد میکروب و باکتری‌ها به شدت جلوگیری به عمل می‌آورد. از این مدل تایل در سرویس‌های بهداشتی عمومی، سالن پرورش مواد غذایی و دیگر مواردی که رنگ سقف‌ها از جذابیت خاصی بر آنها برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تایل‌های گچی طرح‌دار

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید، که طرح تایل گچی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است از تایل‌های گچی طرح دار استفاده کنید. شاید تنوع طرح و مدل در این دسته تایل‌ها بالا نباشد، ولی باز هم دارای یک سری طرح‌های جذاب و جالب هستند. این مدل تایل در برابر نم، رطوبت و حشرات مقاومت بالایی از خود نشان نمی‌دهد، پس بهتر است آنها را با ورقه‌های آلومینیومی بپوشانید که به عنوان یک پوشش مناسب برای آن باشد.

تایل‌های گچی سه بعدی

این نمونه تایل همانند تایل اکوستیک به دلیل برجستگی‌های خاصی که دارد، به عنوان دکوراتیو کردن محیط منزل یا اداره نصب و اجرا می‌شود. البته متریال اصلی تایل‌های سه بعدی از چوب، پی وی سی، ام دی اف و فلز است. اما با فناوری‌های جدید توانسته‌اند، تایل‌های سه بعدی گچی را هم ایجاد کنند. تایل های گچی سه بعدی خود به دو نوع چاپی سه بعدی و سه بعدی سی ان سی تقسیم می‌گردند.

ویژگی کلی انواع مختلف سقف های کاذب گچی عبارت اند از :

سبکی، سرعت اجرای بالا، سهولت در نصب، امکان تعویض سریع و تعمیر سقف، ضد حریق و ضد رطوبت، مقاوم در برار زلزله، عایق صوتی و آکوستیک بودن، عایق حرارتی، کاهش امکان خطا، امکان عبور دادن تاسیسات مکانیکی و الکتریکی از پشت تایل گچی سقف، انعطاف معماری بالا و غیره. استفاده از سقف کاذب گچی باعث میگردد دغدغه پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف از بین برود. به منظور افـزایش مقاومت تایـل ها در بـرابر نفـوذ آب در محیط های تاسیساتی از روکش آلومینوم در پشت صفحه استفاده می شود. سرعت و سادگی نصب سقف مشبک و دسترسی آسان به پشت تایل گچی سقف بعد از اتمام کار، قابلیت نورپردازی متنوع، از دلایل استفاده ی روزافزون این سیستم است. سقف کاذب در مواردی مانند پوشش تأسیسات زیر سقف اصلی، آکوستیک کردن فضا، ایجاد احجام دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و… قابلیت خود را بروز می‌دهد.

تایل گچی پانچ مربع

تایل گچی پانچ مربع شکل با ابعاد 60 در 60 سانت از جنس گچ با روکش PVC که توسط ابزارهای سپری و نبشی روی سقف نصب می شوند. سقف های کاذب گچی قابل نصب روی انواع سطوح صاف یا ناهموار هستند (چوب سازه ی آن ها با تفاوت ارتفاع از سقف اصلی نصب می شوند).

این نوع تایل پانچ مربع سقف کاذب، با طرح های بسیار متنوع سفید ساده، حصیری، و طرح های پانچ دار دایره ای و مربعی عرضه می شوند. لازم به ذکر است که نوع تایل گچی پانچ دار عایق صوتی نیز محسوب می گردد.

تایل گچی پانچ دایره

تایل گچی سقف کاذب پانچ نامنظم هم مانند تایل های پانچ مربع می باشد تایل گچی پانچ دایره در دو نوع پانچ منظم و پانچ نامنظم است. که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید. قیمت تایل گچی سقف کاذب پانچ نامنظم نسبت به تایل های دیگر مانند پی وی سی تایل pvc ارزانتر می باشد.

تفاوت تایل گچی و پی وی سی

تایل پی وی سی چیست؟

تایل پی وی سی یکی از جدیدترین انواع تایل است که این روزها از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است. ماده اولیه مورد استفاده برای ساخت تایل پی وی سی، پلی وینیل کلراید است.

همانند تایل گچی، تایل پی وی سی نیز در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی من جمله بامبو، لوزی‌های کوچک و بزرگ، سه ستاره‌ای و دیجیتال ساخته و در بازار به فروش می‌رسد.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای تایل پی وی سی می‌توان به تنوع رنگ، عایق صدا و حرارت، جلوگیری از اتلاف انرژِی، استحکام بالا و عمر طولانی اشاره کرد.

از تایل پی وی سی می‌توانید در مکان‌های مختلف مثل سرویس بهداشتی، ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری و… استفاده کنید.

ناگفته نماند که تایل پی وی سی همانند تایل گچی خود شامل انواع مختلفی همچون تایل پی وی سی بین کابینتی، تایل پی وی سی سقف کاذب، تایل پی وی سی کف و تایل پی وی سی دیواری است که هر یک با دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد، برای یک سری کاربرد مشخص تخصیص یافته‌اند. یکی دیگر از مزیت‌های مهم تایل پی وی سی خاصیت ضد آب بودن آن است که باعث می‌شود ین تایل یه گزینه مناسب برای مکان‌های مرطوب و در تماس با آب باشد.

بعد از آشنایی با تعریف تایل گچی و پی وی سی، نوبت به بیان تفاوت تایل گچی و پی وی سی می‌رسد و پاسخ به این سوال چالش برانگیز که “تایل گچی بهتره یا پی وی سی؟”

در واقع هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود نداشته و بسته به بودجه و هدف شما از انتخاب تایل، هر یک از این دو سقف کاذب می‌توانند یک انتخاب ایده آل برای شما باشند.

به عنوان نمونه اگر تنها دغدغه شما در انتخاب تایل، هزینه است، طبیعتا تایل گچی به دلیل برخورداری از قیمت کمتر، گزینه مناسب‌تری نسبت به تایل پی وی سی است؛ اما اگر به سقف کاذبی نیاز دارید که از مزایای بیشتری برخوردار باشد، پیشنهاد ما به شما تایل پی وی سی است؛ چرا که به دلیل نوع ساختار، متریال بکار رفته در ساخت تایل پی وی سی و ویژگی‌هایی همچون ضد آب، ضد رطوبت و… تایل پی وی سی از استحکام و دوام بالاتری نسبت به تایل گچی برخوردار است.

باز در نقطه مقابل ماجرا، اگر بحث زیبایی و جلوه کار بیشتر از دیگر موارد برای شما مطرح است، تایل گچی نسبت به پی وی سی ظاهر جذاب‌تر و لوکس‌تری داشته و گزینه بهتری است!

همچنان که مشاهده کردید هر از یک دو تایل گچی و پی وی سی ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که باعث می‌شود هر کدام برای گروهی بهترین انتخاب و برای گروه دیگر یک انتخاب نامناسب باشند.

کناف تاپ بهترین مرکز خرید تایل گچی در ایران

هزینه اجرای تایل سقفی گچی چقدر است؟

قیمت تایل سقفی گچی کاملا به نوع تایل و متراژ محیط بستگی دارد. به طور مثال قطعا هزینه اجرای سقف کاذب گچی ساده نسبت برای یک محیط ۶۰ متری نسبت به هزینه اجرای سقف گچی با تایل‌های آکوستیک نیز کمتر خواهد شد. اما به طور کلی هزینه اجرای انواع تایل‌های سقفی گچی نسبت به سازه‌ها و سقف‌های کاذب دیگر مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته با توجه قیمت مناسبی که این تایل‌ها دارند؛ اگر کوچکترین مشکل در اجرای آن توسط مجری ایجاد شود؛ هزینه‌های زیادی جهت جبران خسارت باید پرداخت کنید. پس لازم است برای دریافت این خدمات حتما به سراغ یک شرکت معتبر رجوع کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


× 8 = بیست چهار