راهنمای گام به گام نصب سقف کاذب

راهنمای گام به گام نصب سقف کاذب

راهنمای گام به گام نصب سقف کاذب

سقف های کاذب به طور فزاینده ای در معماری مدرن گنجانده می شوند زیرا نه تنها ارزش زیبایی شناختی می بخشند، بلکه عمق و لایه های بصری ایجاد می کنند. در این مقاله از کناف تاپ راهنمای گتگ به گام نصب سقف کاذب همراه ما باشید.

سقف های کاذب اغلب به عنوان سقف های افتاده شناخته می شوند زیرا به معنای واقعی کلمه از سقف اصلی افتاده یا آویزان می شوند. یکی از وظایف اصلی سقف های کاذب پنهان کردن سیم کشی، کانال های کولر گازی و غیره است. از چنین سقف هایی نیز می توان برای تقسیم ظرافت یک فضای بزرگ به بخش های صمیمی بدون دیوارهای ساختمانی استفاده کرد. سقف های کاذب همراه با نورپردازی می تواند ظاهر هر فضایی را، اعم از اتاق نشیمن، اتاق خواب یا ناهارخوری شما، به سطحی کاملاً جدید تبدیل کند. همچنین برای خرید سقف کاذب از کناف تاپ میتوانید با ما تماس بگیرید.

سقف های کاذب را می توان به روش های مختلفی طراحی کرد. متداول ترین مصالحی که برای ساخت سقف کاذب استفاده می شود ورق های گچی یا پانل های پیش ساخته می باشد. جدای از اینها، اغلب از پانل های چوبی نیز برای ایجاد چنین سقف هایی استفاده می شود. شما می توانید سقف های کاذب را به تنهایی نصب کنید، یا اگر از مدیریت امور خود اطمینان ندارید، یک متخصص را استخدام کنید. در هر صورت به شما کمک می کند تا از مراحل نصب سقف کاذب آگاه شوید. برای یک بینش واضح تر، آموزش گام به گام ما را دنبال کنید.

روش های نصب سقف کاذب

دو روش اصلی برای نصب سقف کاذب در اتاق شما وجود دارد. با روش اول، پانل های سقف کاذب مستقیماً روی تیرها نصب می شوند. برای انجام این کار، ابتدا باید یک قاب چوبی از تیرهای موازی با فاصله منظم بسازید. از آنجایی که تیرهای سقف ممکن است دارای ارتفاع متفاوت باشند. بر این اساس ارتفاع تیرهای قاب را تغییر دهید. نتیجه نهایی باید یک قاب باشد که سطح پایه یکنواختی داشته باشد. پس از انجام این کار، پانل های سقف را به چارچوب چوبی پیچ کنید. مراقب باشید که هیچ شکافی بین پانل ها وجود نداشته باشد.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید سقف کاذب را به گونه ای نصب کنید که فضای بین سقف کاذب و سقف واقعی خانه قابل دسترسی باشد. در چنین مواقعی باید سقف کاذب را معلق کنید.

قاب چوبی در امتداد سقف اکنون باید در زیر پایه های چوبی تکرار شود. از سطح لیزری برای علامت گذاری ارتفاع پایین پایه های چوبی در امتداد دیوار استفاده کنید. اگر تراز لیزری ندارید، می توانید از سیم و تراز استفاده کنید. تیرهای چوبی با ضخامت مساوی را به طول اتاق اندازه گیری و برش دهید. این چارچوب را به پایین پایه ها و همچنین به دیوارها ثابت کنید. این اطمینان حاصل می کند که کار سقف کاذب شما دارای یک پایه محکم است. اگر قصد دارید چراغ هایی را به عنوان بخشی از جزئیات سقف کاذب خود نصب کنید، باید سیم کشی و نقاط نور را در این مرحله برنامه ریزی کنید.

برای شروع، ابتدا باید یک چارچوب چوبی مشابه آنچه در روش نصب بالا استفاده شده است بسازید. این برای ایجاد یک سطح پایه یکنواخت ضروری است که پانل های سقف کاذب شما از آن آویزان می شوند.

اکنون باید ارتفاع سقف کاذب خود را تعیین کنید. ارتفاع مورد نظر را از کف در امتداد دیوارها علامت بزنید. ارتفاع باقیمانده از این نشانه‌ها تا چارچوب چوبی را اندازه بگیرید تا طول پایه‌های چوبی مورد نیاز را بدست آورید. پایه های چوبی را طبق این اندازه گیری ببرید. پایه‌ها باید در فواصل 60 سانتی‌متری قرار بگیرند، زیرا این عرض معمول پانل‌های عایق است. از این برای محاسبه تعداد پایه هایی که برای یک اتاق نیاز دارید استفاده کنید. پایه ها را با کمک پیچ به قاب چوبی ثابت کنید.

پانل های عایق به طور کلی در عرض 60 سانتی متر در دسترس هستند. از آنجایی که پایه ها بر اساس این عرض فاصله گرفته اند. می توانید پانل ها را همانطور که هستند نصب کنید. پانل های عایق باید نه تنها به صورت افقی بلکه به صورت عمودی بین پایه ها نصب شوند. هنگام نصب پانل های افقی، آنها را روی تیرهای قاب قرار دهید. ایمنی هنگام نصب عایق بسیار مهم است. پانل های عایق را با دستکش بپوشانید و هنگام نصب عایق از عینک ایمنی و ماسک گرد و غبار استفاده کنید.

پس از نصب پانل های عایق، اکنون آماده نصب سقف کاذب هستید. از گوشه ای شروع کنید و اولین پانل سقف را با استفاده از پیچ های 25 میلی متری گچ تخته با فواصل 20 سانتی متری نصب کنید. اجازه ندهید پانل دیوار را لمس کند، اما یک شکاف انبساط 8 میلی متری بین لبه پانل و دیوار ایجاد کنید. قبل از چسباندن ردیف بعدی پانل های سقف، یک طول از یک اتاق را کامل کنید.

وقتی به انتهای ردیف رسیدید، ممکن است لازم باشد پانل سقف را برش دهید و طول آن را کاهش دهید. برای این کار ابتدا فاصله را اندازه بگیرید و روی تابلو علامت بزنید. با یک چاقوی سرگرمی سطح پانل را در امتداد این خط بکشید. سپس می توان دو قسمت را از هم جدا کرد. سپس باید پشت مقوا را برش دهید. از این روش برای برش بخش هایی که قرار است چراغ ها نصب شوند نیز استفاده کنید. هنگام شروع یک ردیف جدید، می توانید از باقی مانده این پانل یا یک پانل جدید استفاده کنید.

با نصب تمام پانل ها، شما تقریباً در پایان مراحل نصب هستید. لبه های پانل ها را با یک پارچه پاک کنید تا گرد و غبار پاک شود. از یک چاقوی بتونه برای استفاده از خمیر تزریق در فواصل بین پانل ها استفاده کنید و بگذارید 24 ساعت خشک شود. در صورت نیاز، لایه دوم را می توان اعمال کرد. وقتی دوغاب خشک شد، لبه ها را با سمباده صاف کنید.

برای تکمیل لبه های بیرونی سقف کاذب از نوارهای تکمیلی استفاده کنید. اینها را می توان به راحتی با چند قطره چسب ثابت کرد. چسب را به نوارهای تکمیل و لبه های پانل بمالید و پنج دقیقه صبر کنید قبل از اینکه نوارهای تکمیل را در جای خود فشار دهید. نوارها را در 45 درجه برش دهید تا گوشه های منظمی داشته باشید. سپس پانل های سقفی باید قبل از انجام هر گونه تزئینات بیشتر با یک لایه پایه از پرایمر درمان شوند.

مدال های گچی پاریس رایج ترین روش های تزئین سقف کاذب هستند. از طرف دیگر، می توانید پانل های سقف کاذب را رنگ آمیزی کنید یا آنها را کاغذدیواری کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد. همچنین می توانید از پانل های قالب گیری برای ایجاد الگوی روی سقف استفاده کنید. ورقه های طلایی سقف کاذب یکی دیگر از روش های تزئین آن است و عنصری از زندگی مجلل را نیز به آن اضافه می کند. کتاب ایده دیگری را برای الهام بیشتر بررسی کنید – 6 ایده درخشان برای سقفی شیک.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


هشت × 2 =