انواع چسب کاشی

انواع چسب کاشی

انواع چسب کاشی

در این مقاله از کناف تاپ درباره انواع چسب کاشی ، تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای خرید این محصول را گردآوری کرده ایم ، تا شما بتوانید با مقایسه دقیق این محصول خریدی بدون دغدغه داشته باشید ، پس همراه ما باشید ، استفاده از چسب کاشی برای نصب انواع کاشی وسرامیک روی دیوار یا کف، یکی از روش‌های جدید و نوین کاشی کاری است. استفاده از چسب کاشی هم سرعت نصب کاشی‌ها را بالا می‌برد و هم دردسرهای درست کردن ملات و دوغاب را ندارد. این ماده نوعی ترکیب قوی پلیمری است که دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل حرارت و همچنین قدرت بالا در چسباندن کاشی‌ها می‌باشد. در ادامه با انواع چسب کاشی و طرز استفاده از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

همچنین برای خرید چسب کاشی از کناف تاپ میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

 

انواع چسب کاشی

انواع چسب کاشی را می‌توان به دو صورت دسته‌بندی کرد. که در دسته‌بندی اصلی و کلی‌تر، چسب‌های کاشی به دو دسته‌ی چسب کاشی خمیری و چسب کاشی پودری تقسیم می‌شوند. در دسته‌بندی دیگر، انواع چسب‌های کاشی را به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم‌بندی می‌کنند:

چسب کاشی پودری کف
چسب کاشی پودری دیوار
چسب کاشی پودری پرسلان
چسب کاشی پودری آب‌بند
چسب کاشی ضداسید
چسب کاشی منعطف
چسب کاشی دو جزئی

هرکدام از این چسب‌ها از خصوصیات خاصی برخوردار هستند و کاربردهای مختلفی دارند. مواد تشکیل دهنده آن‌ها نیز متفاوت است و بسته به نوع چسب، ممکن است از مواد مختلفی مانند سیمان، مواد رزین امولسیونی و مواد غلظت دهنده ساخته شده باشند. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع چسب‌های کاشی خواهیم پرداخت و با خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها نیز آشنا خواهیم شد.

تفاوت چسب کاشی خمیری و پودری چیست؟

تفاوت چسب‌های کاشی خمیری و پودری به فرآیند خشک شدن آن‌ها مربوط می‌شود. خشک شدن چسب‌های خمیری از طریق تبخیر صورت می‌گیرد. فرآیند تبخیر چسب‌های کاشی خمیری کمی کندتر از انواع پودری انجام می‌شود. ازآنجایی‌ که خشک شدن به هوا متکی است فرآیند خشک شدن برای کاشی‌ کاری روی زمین یا کاشی‌های چینی کمی دشوار است. چسب‌های کاشی پودری سیمانی به‌ صورت شیمیایی خشک می‌شوند. این چسب‌ها را می‌توانیم برای کاشی‌ کاری کف استفاده کنیم و برای استفاده در فضای باز مناسب هستند. به این معنی که می‌توانیم سنگ‌ فرش یا پاسیو را نیز با آن کاشی‌کاری کنیم. بنابراین، فرآیند خشک شدن در نوع پودری نسبت به نوع خمیری با سرعت بهتری صورت می‌گیرد. بسیاری از کاشی کاران برای گیرایش و چسبندگی بیشتر کاشی ها از چسب بتن نیز استفاده می کنند.

مواد تشکیل‌ دهنده چسب‌های کاشی پودری و خمیری چیست؟

فارغ از نوع چسب کاشی پودری یا خمیری، مواد اصلی تشکیل‌ دهنده آن‌ها مشابه هستند. پلیمرهای مختلفی مانند اکریلیک، لاتکس و اپوکسی برای بهبود خاصیت چسبندگی در ترکیبات آن‌ها به کار می‌روند. اکریلیک چسب کاشی و سرامیک را در برابر رطوبت مقاوم می‌کند. لاتکس چسب کاشی را انعطاف‌پذیرتر می‌کند که برای استفاده در جایی مثل راهرو مناسب است که حرکت وجود دارد. اپوکسی نیز به افزایش سختی و استحکام چسب‌ها کمک می‌کند. چسب‌های اصلاح‌ شده اپوکسی در برابر روغن‌ها، آب، اسیدهای رقیق، قلیاها و اکثر حلال‌ها مقاوم هستند. این چسب‌های کاشی کاربردهای صنعتی دارند، مانند کاشی‌های ثابت که در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند.

چسب کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری یکی از انواع چسب کاشی است که در سطل با اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود. این چسب مخلوطی کاملا آماده است و می‌توانید بعد از باز نمودن درب سطح، بلافاصله از آن استفاده نمایید. چسب خمیری برای کاشی کاری هم در محیط‌های کم رطوبت و هم در محیط‌های مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب از مواد اکریلیک بر پایه آب ساخته می‌شود.

نقطه ضعف چسب کاشی خمیری این است که از آن نمی‌توان برای چسباندن کاشی‌های شیشه‌ای استفاده نمود. اما در مقابل نقطه قوت چسب کاشی خمیری این است که برای تمامی سطوح داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد. چسب خمیری با نام چسب پلیمری نیز شناخته می‌شود. از دیگر مزایای این چسب می‌توان به افزایش سرعت کار و جلوگیری از اتلاف وقت اشاره نمود. همچنین ماندگاری طولانی دارد و به راحتی تمیز می‌شوند.

کاربرد چسب خمیری

موارد کاربرد چسب کاشی خمیری عبارتند از:

قابلیت چسباندن کاشی روی انواع سطوح بتنی، سنگی گچ و چوب
امکان چسباندن کاشی روی کاشی‌های قدیمی
چسباندن کاشی در سطوح داخل و خارج ساختمان
قابل استفاده برروی سطوح دیوار و کف
مناسب برای چسباندن کاشی روی سطوح مرطوب مانند دستشویی و حمام
مزایای چسب کاشی خمیری
چسب کاشی خمیری مزایای بسیاری دارد که شامل:

عدم نیاز به آماده سازی و سرعت بالای سفت شدن
افزایش سرعت کار
قدرت چسبندگی بالا
عدم نفوذ آب و مقاومت بالا در برابر رطوبت
دوام بالا در برابر تغییر دمای محیط مانند سرما و گرما
مقاومت بالا در برابر تنش‌های ساختمانی مانند زلزله و نشست ساختمان
می‌باشد.

چسب کاشی پودری در کناف تاپ

چسب کاشی پودری نوعی از چسب‌های کاشی است که به صورت خشک و پودری به فروش می‌رسد. ترکیبات مواد سازنده این پودر بر اساس سیمان است. برای آماده سازی این چسب تنها کاری که باید انجام دهید، این است که آن را با نسبت ذکر شده روی بسته بندی با آب مخلوط نمایید. سپس می‌توانید به راحتی از آن برای چسباندن کاشی‌ها به سطوح مختلف استفاده نمایید. خشک شدن این چسب چیزی حدود 24 ساعت طول می‌کشد و پس از آن می‌توانید نتیجه نهایی کار خود را مشاهده نمایید. شما می‌توانید برای هر یک متر مربع کاشی از 3 الی 5 کیلوگرم چسب پودری استفاده نمایید.

خود چسب کاشی پودری به چند دسته تقسیم می‌شود:

چسب کاشی پودری پرسلان
چسب کاشی پودری کف
چسب کاشی پودری آب بند
چسب کاشی پودری دیوار
چسب کاشی پودری ضد اسید
چسب کاشی پودری منعطف
و چسب کاشی پودری دو جزیی
مزایای چسب کاشی پودری
استفاده از چسب کاشی پودری مزایای زیادی دارد. در این قسمت به بخشی از مزایای آن اشاره می‌کنیم:

چسبندگی بسیار بالا
مقاومت در برابر رطوبت
سرعت بالای آماده سازی و نصب
ثبات بسیار بالا
مقاوم در برابر تغییر دما

نکات ایمنی استفاده از چسب کاشی

هنگام استفاده از چسب کاشی حتما به دو نکته مهم که در این صفحه توضیح داده می شود توجه کنید.
چسب کاشی نباید به چشم و یا پوست صورت برخورد کند در صورت تماس با چشم ، با صابون شستشو دهید.
چسب کاشی پودری خاصیت قلیایی دارد و بهتر است برای استفاده از آن دستکش و عینک مناسب استفاده کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شش + 5 =