انواع سقف کاذب و مناسب ترین مدل برای استفاده

انواع سقف کاذب و مناسب ترین مدل برای استفاده

امروزه استفاده از انواع سقف کاذب در بسیاری از فضاها با استقبال بی نظیری روبرو شده است. زیرا علاوه بر افزایش زیبایی سقف به مخفی کردن تاسیسات عبوری از سقف نیز کمک می نماید. همچنین در صورتی که سقف اصلی دچار عیوب ظاهری باشد، به راحتی میتوان با کمک سقف های کاذب آن ها را پوشش داد. سازه اصلی ساختمان بار ناشی از سقف های کاذب را تحمل می نماید. از طرفی سقف کاذب می تواند یک عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب برای فضای داخلی ساختمان ها باشد و به نورپردازی بهتر سقف کمک نماید. همچنین انواع سقف های کاذب نقش بسیار موثری در طراحی دکوراسیون داخلی دارند و جزو عناصر بسیار جذاب و ایده آل در معماری شناخته می شوند. با توجه به تنوع سقف کاذب، می توان آن ها را کاملا با توجه به سلیقه و سبک طراحی داخلی مورد استفاده قرار داد. به همین منظور در ادامه شما را با انواع سقف کاذب و مناسب ترین مدل سقف کاذب به طور کامل آشنا می کنیم.

انواع سقف کاذب و مناسب ترین مدل برای استفاده

انواع سقف کاذب

  1. رابیتس: از رایج ترین نوع سقف کاذب می توان به رابیتس اشاره نمود. که ورقی گالوانیزه و مشبک می باشد. این سقف به صورت مسطح و برجسته ساخته می شود. که مسطح در دهانه های کوچک و برجسته در دهانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. پنل های گچی پیش ساخته: این سقف نیز از مقاومت بالایی در برابر حرارت و زلزله برخوردار است. همچنین سازگاری آن با محیط زیست از دیگر مزایای آن شناخته می شود.
  3. کناف: در بسیاری از ساختمان های نوساز از این سقف کاذب استفاده می شود. که به صورت یکپارچه و مشبک مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین مزایای کناف می توان به وزن سبک و قیمت مناسب آن اشاره نمود.
  4. گریلیوم: این نوع سقف نیز به صورت تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد و با عنوان سقف باز نیز شناخته می شود. از مهم ترین مزایای این سقف می توان به قابلیت نصب دریچه پشت آن اشاره نمود.
  5. ترکیبی: سقف های کاذب ترکیبی با چند نوع سقف کاذب اجرا می شوند. زیرسازی و تعیین مقاومت سازه پیش از اجرای این سقف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  6. چوبی: این سقف از محبوبیت بسیار بالایی در دکوراسیون کلاسیک برخوردار است. زیرا فضایی گرم و صمیمی ایجاد می نماید. همچنین می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و منحصر به فرد بودن طراحی داخلی داشته باشد.
  7. آلومینیومی: از مهم ترین ویژگی های این نوع سقف می توان به تزیینی بودن آن، قابلیت دسترسی به پشت آن، مقاوم در برابر حرارت و سهولت در نصب تایتل ها اشاره نمود.
  8. مجازی: سقف های مجازی یا همان کشسان، می توانند آسمان مجازی را به نمایش بگذارند. بنابراین در بسیاری از فضاها به خصوص آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار می گیرند.
  9. آکوستیک: این سقف عایق صوتی و حرارتی مناسبی می باشد و از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است. به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای سالن های کنفرانس و سینما می باشد. سهولت در نصب تایتل ها نیز از دیگر مزایای این سقف شناخته می شود.
  10. آی گلس: راز ایج ترین سقف های کاذبی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، سقف های آی گلس می باشند. این سقف ها می توانند به خوبی نور را از خود عبور دهند. همچنین ترکیب آن ها با سقف های چوبی جذابیت منحصر به فردی را ایجاد خواهد نمود. از مهم ترین ویژگی این سقف می توان به وزن سبک در کنار تنوع طرح آن اشاره نمود.
  11. طلقی: سقف های طلقی بسیار پرکاربرد می باشند و می توانند نور را از خود عبور دهند. همچنین به دلیل سرعت بالای نصب و هزینه مناسب آن ها از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار می باشند.
  12. شیشه ای: این سقف ها نیز تزیینی هستند و معمولا به صورت سکوریت مورد استفاده قرار می گیرند. قابلیت عبور نور و سهولت در نظافت از مهم ترین مزایای سقف های شیشه ای می باشد. از طرفی می توان این سقف ها را در طرح و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار داد.

انواع سقف کاذب و مناسب ترین مدل برای استفاده

مزایا و معایب استفاده از سقف کاذب

استفاده نمودن از سقف کاذب در فضاهای مختلف از مزایا و معایب قابل توجهی برخوردار است. که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مزایا:

  • سقف های کاذب نوعی عایق صوتی ایده آل می باشند. که از انتقال صدا بین طبقات جلوگیری می نمایند.
  • این سقف ها را به راحتی می توان جابجا نمود. به همین دلیل هزینه های اجرا و تعمیر آن ها به میزان قابل توجهی نسبت به سقف های اصلی کمتر است.
  • سقف های کاذب عایق حرارتی مناسبی هستند و از اتلاف انرژی در ساختمان نیز جلوگیری می نمایند.
  • سهولت در تعمیر این سقف ها از دیگر مزایای آن ها می باشد.
  • به راحتی می توان با کمک آن ها تاسیسات و سیم کشی های عبوری از سقف را مخفی نمود.
  • کمک به نورپردازی بهتر و جذاب تر از دیگر مزایای استفاده از سقف کاذب است.
  • در صورت اجرای این سقف ها میزان مصرف سوخت نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

معایب:

  • طول عمر نسبتا کوتاه سقف های کاذب از بارزترین معایب آن ها شناخته می شود.
  • همچنین در صورت عدم مراقبت درست پس از مدتی تغییر رنگ داده و غبار می گیرند.
  • از طرفی با توجه به نصب آن ها زیر سقف های اصلی، ارتفاع فضای داخلی را کاهش می دهند.

مقاومت کم آن ها در برابر حوادث طبیعی نسبت به سقف های اصلی از دیگر معایب سقف های کاذب می باشد.

کاربرد انواع سقف کاذب

از سقف کاذب در بسیاری از فضاها می توان استفاده نمود. که از مهم ترین کاربرد این سقف ها ایجاد هماهنگی میان سبک طراحی و دکوراسیون داخلی سالن های پذیرایی است. همچنین در سرویس بهداشتی و حمام نیز از این سقف ها استفاده می شود. البته با توجه به رطوبت بالای سرویس بهداشتی و حمام باید از سقف کاذب مقاوم در برابر رطوبت و PVC استفاده نمود. در طراحی اتاق خواب نیز از این سقف ها استفاده می شود. زیرا می تواند به نورپردازی فوق العاده و ایجاد فضایی آرامش بخش در اتاق خواب کمک نماید. از دیگر فضاهایی که در آن از سقف کاذب استفاده می شود، می توان به آشپزخانه ها، کتابخانه و فضاهای اداری اشاره نمود.

مراحل نصب انواع سقف های کاذب

نصب سقف کاذب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است نصب این سقف ها را به افراد حرفه ای و متخصص بسپارید. همچنین هنگام خریداری این سقف ها از کیفیت آن ها مطمئن شوید. سایت knauftop.com می تواند علاوه بر سقف های کاذب با کیفیت، نصاب های حرفه ای و متخصص را نیز به شما معرفی نماید. از مهم ترین نکاتی که پیش از اجرای سقف های کاذب باید به آن توجه داشته باشید، محل نگهداری تایتل ها می باشد. پیش از آن که تایتل ها نصب شوند، باید در دمای 16 تا 21 درجه نگهداری شود. همچنین حداقل 24 ساعت قبل از نصب تایتل ها باید آن ها را در هوای آزاد قرار داد. پیش از نصب نیز آن ها را به خوبی شستشو دهید تا لکه ها و غبار نشسته روی آن ها از بین بروند.

برای نصب سقف کاذب نیز ابتدا باید تمامی نبشی ها به طور کامل دور تا دور دیوار نصب شوند. این نبشی ها نقش بسیار مهمی در استحکام سقف دارند. نبشی ها را باید دقیقا به صورت تراز و در ارتفاع یکسانی از سقف اصلی نصب نمود. پس از اطمینان از تراز بودن محل نصب نبشی ها می توانید آن ها را نصب نمایید. سپس سازه های سپری را روی نبشی ها ( به صورت عمودی) نصب نمایید. این سپری ها وزن سقف کاذب را تحمل می نمایند. در نهایت نیز سقف کاذب روی نبشی ها نصب می شود.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


نُه × 7 =