با انواع سقف کاذب با کیفیت آشنا شوید

با انواع سقف کاذب با کیفیت آشنا شوید

سقف های کاذب نوعی از پوشش هستند که در سال های اخیر محبوبیت استفاده از آنها برای پوشش سقف و دیوار های داخلی خانه ها و مکان های اداری بیشتر شده است. سقف های کاذب انواع مختلفی دارند اما اگر هنگام خرید یکی از انواع سقف کاذب با کیفیت را انتخاب کنید می توانید چندین سال بدون خرابی و ایجاد مشکل از آن استفاده کنید.
سقف های کاذب علاوه بر زیبایی خاصی که به سقف و دیوار های خانه و دفتر کارتان می بخشند، باعث پنهان ماندن اتصالات برق و سایر اتصالات تعبیه شده در سقف می شوند که همین عامل باعث تمیزتر دیده شدن سقف می شود.
همانطور که گفته شد سقف های کاذب به سقف و دیوار های اصلی متصل می شوند و سازه مخصوص دارند که وزن آنها را تحمل می کند، فرد متخصص هنگام نصب این سقف ها، طوری آن را به سقف اصلی متصل می کند که سقف مکان مورد نظر خیلی کوتاه نشود پس نگران این موضوع نباشید.
انواع سقف های کاذب با کیفیت عایق حرارتی و صوتی هم هستند و در هنگام به وجود آمدن مشکل به راحتی جدا شده و پس از حل مشکل می توان آنها را به محل قبلی خود متصل کرد، به همین خاطر است که هنگام خرید باید انواع سقف کاذب با کیفیت را انتخاب کنید تا فقط با یکبار هزینه کردن بتوانید چندین سال از آن استفاده کنید.
در ادامه به بررسی انواع سقف کاذب و مزایای استفاده از انواع سقف کاذب با کیفیت خواهیم پرداخت.

استفاده از سقف کاذب در سالن ها
پیشینه استفاده از سقف کاذب

ژاپنی ها اولین کسانی بودند که شروع به استفاده از سقف کاذب کردند و پس از آنها در حدود دهه 90 میلادی انگلیسی ها به استفاده از سقف های کاذب در سالن های تئاتر خود روی آوردند.
اما این آمریکایی ها بودند که تولید سقف های کاذب را به نام خود ثبت کردند. آنها ابتدا از سقف هایی که کاشی وار بودند با عنوان سقف کاذب استفاده می کردند که استفاده از آنها معایب بسیار زیادی داشت از جمله اینکه قابلیت جابجایی نداشت.
اما پس از چند سال آمریکایی ها تغییراتی در طراحی سقف های کاذب ایجاد کردند که استفاده از آن آسان باشد که این مدل ها بسیار شبیه به مدل های امروزی بود.
پس از چند سال استفاده از سقف های کاذب کثرت پیدا کرد، و همین باعث تولید انواع سقف کاذب با کیفیت در طرح ها و مدل های مختلف شد.

معرفی انواع سقف کاذب

1. سقف کاذب رابیتس

یکی از سقف کاذب های موجود در بازار این مدل می باشد که نوعی ورق مشبک از جنس گالوانیزه است و بر روی سیم آرماتوربندی اجراء می شود.
این نوع سقف کاذب دو نوع مسطح و برجسته دارد که هرکدام از آنها به محل مشخصی وصل میشوند.
از مزایای استفاده از این نوع سقف دسترسی آسان به مصالح مورد نیاز آن مانند میلگرد، نبشی، و ورق های گالوانیزه که همان ورق های نهایی سقف هستند اشاره کرد اما این نوع سقف معایبی هم دارد مانند مصرف زیاد گچ و سنگینی نهایی آن، سرعت اجرای پایین آن اشاره کرد.

 

سقف کاذب رابیتس
2. سقف کاذب گریلیوم

این نوع سقف کاذب، یکی از انواع سقف کاذب با کیفیت است که بیشتر جنبه تزیینی دارد و جنس آن آلیاژ است.
به این نوع سقف، سقف باز هم گفته می شود.
این مدل از سقف کاذب را می توان با مدل های دیگر نیز ترکیب کرد، از مزایای استفاده از آن علاوه بر زیبایی، پنهان ماندن سقف اصلی و هر آنچه بر روی آن نصب شده است، می باشد.
این نوع سقف هم مانند دیگر سقف های کاذب بر روی شبکه ای متشکل از زنجیر اجراء و نصب می شود.

3. سقف کاذب کناف

از محبوب ترین سقف های کاذب موجود در بازار و همچنین از انواع سقف کاذب با کیفیت می توان به سقف کاذب کناف اشاره کرد که بیشتر ما قبلا نام آن را شنیده ایم.
این نوع سقف به دو صورت مشبک و یکپارچه اجراء می شود که امروزه در منازل بیشتر از مدل مشبک آن استفاده می شود که به وسیله سازه های سپری که به صورت شبکه هستند به سقف اصلی متصل می شود.
از دلایل محبوبیت این نوع سقف کاذب سبک بودن وزن آن، پایین بودن قیمت آن، زیبایی آن و همچنین عدم نیاز به رنگ آمیزی آن می باشد، همین موارد باعث شده است سقف کاذب کناف به یکی از انواع سقف کاذب با کیفیت تبدیل شود.

 

4. سقف کاذب با پانل های از پیش ساخته گچی

این نوع سقف همانطور که از نام آن پیداست، پنل های از پیش ساخته گچی هستند که بر روی شبکه های آلومینیومی قرار می گیرند.
از مزایای استفاده از این نوع سقف کاذب، امکان تعویض پنل های گچی آن و همچنین امکان رنگ آمیزی بر روی آن می باشد.
این نوع سقف یکی از انواع سقف کاذب با کیفیت است که مقاومت و ایمنی بالایی در برابر آتش و زلزله دارد.

5. سقف کاذب آلومینیومی

این نوع سقف کاذب از تایل های آلومینیومی ساخته شده است که نیاز به سپر و بتونه کاری برای اتصال به سقف ندارد. این مدل قابلیت تعمیر و تعویض دارد چون هر قسمت آن مانند نواری است که در جای خود نصب می شود.
این مدل خود دو نوع است؛ یک نوع آن نوار های روکش شده با پی وی سی و پشت فویل است و نوع دوم آن تایل های ساده است که بیشتر قابلیت تزئین دارند.
این مدل سقف غیر قابل اشتعال و قابل شستشو می باشد( مدل دامپا) و رنگ ثابت و قابلیت نصب سریع دارد که تمام این موارد آن را به یکی از انواع سقف کاذب با کیفیت تبدیل کرده اند.

 

6. سقف کاذب آکوستیک

از این مدل سقف کاذب در مکان هایی که انعکاس صدا در آنها بالاست مانند سالن های کنفرانس استفاده می شود.
در اجرای این مدل از متریال هایی مانند پلاک های چوبی، گچی و یا ورقه های مقوایی فشرده استفاده می شود.

سقف کاذب آکوستیک

7. سقف کاذب چوبی

این نوع سقف زیبایی خاص و به روزی دارد که قسمت اصلی آن فولاد و قسمت فرعی آن چوب می باشد.

8. سقف کاذب طلقی

این نوع سقف کاذب طوری طراحی و ساخته شده است که نور از آن عبور می کند، در سیستم اجرایی آن از کناف هم استفاده می شود.

9. سقف کاذب شیشه ای

یکی دیگر از انواع سقف کاذب موجود در بازار سقف های کاذب شیشه ای است که از شیشه های سکوریت تزئینی ساخته شده است و به دلیل معایبی که دارد مانند بالا بودن وزن آن، خطرناک بودن به هنگام زمین لرزه، بالا بودن هزینه نصب، کمتر از آن استفاده می شود.

10. سقف کاذب آی گلس

این نوع سقف کاذب از مدل های رایج در ایران است که از تایل های اکریلیک شفاف ساخته شده است و به هنگام ترکیب با انواع دیگر سقف کاذب زیبایی خاصی به مکان مورد نظر می بخشد.
در اینجا به ده مدل از انواع سقف کاذب با کیفیت اشاره کردیم و مزایا و معایب آنها را نیز بیان کردیم، البته سقف های کاذب فقط در این ده مدل خلاصه نمی شوند و مدل های دیگری نیز دارند.
محیط هایی که می توان در آن از سقف کاذب استفاده کرد
می توان گفت انواع سقف کاذب با کیفیت در هر جایی قابلیت اجراء و نصب دارد و بسته به محلی که قرار است نصب شود باید یکی از مدل های آن خریداری شود.
برای مثال در محیط های زیر می توان از انواع سقف کاذب با کیفیت استفاده کرد:
_ سقف سالن پذیرایی منزل
_ سقف سرویس بهداشتی
_ سقف حمام
_ سقف آشپزخانه
_ سقف اتاق خواب
_ سقف کتابخانه
_ سقف محیط های اداری و تجاری
و هر مکان دیگری که شما بخواهید.

نصب سقف کاذب
مزایای استفاده از انواع سقف کاذب با کیفیت

اگر به هنگام انتخاب و خرید سقف کاذب از انواع سقف کاذب با کیفیت انتخاب و خریداری کنید، به مزایای آن پس از مدتی پی خواهید برد.
این مزایا عبارتند از:
_ زیبایی این سقف ها و نقشی که در زیبایی دکوراسیون داخلی مکان مورد نظر دارند
_ قابلیت جا به جایی آسان
_ عایق بودن در برابر صدا و دما که این خود نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفت دمای مکان مورد نظر دارد
_ هزینه اجراء و تعمیر پایین نسبت به گچ بری
_ پوشش سیم ها و لوله هایی که از سقف عبور کرده اند
_ تنوع در مدل
و مزایای دیگری که انواع سقف های کاذب با کیفیت دارند و باعث محبوبیت آنها در چند سال اخیر شده است.

 

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


4 × شش =